۰

سازمان ملل، توقف یک ماهه درگیری‌ها در سوریه را خواستار شد

دفتر سازمان ملل مستقر در سوریه و هماهنگ‌کننده امور کمک‌های انسان‌دوستانه این سازمان، خواستار توقف فوری درگیری‌ها به مدت حداقل یک ماه در سراسر این کشور شد.
سازمان ملل، توقف یک ماهه درگیری‌ها در سوریه را خواستار شد
به گزارش سرویس بين المللي تفتان ما،در حالی که مناطق مختلف سوریه از قبیل شمال این کشور صحنه درگیری‌های نظامی است، سازمان ملل توقف فوری درگیری‌ها را خواستار شد.
عملیات نظامی ترکیه در عفرین و شمال سوریه تحت عنوان «شاخه زیتون» همچنان ادامه دارد؛ عملیاتی که دمشق آن را «غیرقانونی» می‌داند.
تازه‌ترین خبرها از شمال سوریه به ویژه منطقه «تل العیس» واقع در ریف استان حلب سوریه، حاکی از درگیری ارتش سوریه با ارتش ترکیه است؛ درگیری‌هایی که بنا بر ارتش ترکیه به کشته شدن یک و زخمی شدن 5 نظامی این کشور منجر شده است(جزئیات بیشتر).
این درگیری‌ها در حالی صورت گرفته که مقابله ارتش سوریه به همراه متحدان آن با تروریست‌ها و گروه‌های مسلح در برخی مناطق این کشور همچنان ادامه دارد.
حالا امروز سه شنبه، هماهنگ کننده کمک‌های انسان دوستانه سازمان ملل مستقر در سوریه و همچنین دفتر این سازمان در سوریه، در بیانیه‌ای خواستار توقف فوری درگیری‌ها در سراسر این کشور شد.
این نهادهای وابسته به سازمان ملل، خواستار توقف درگیری‌ها برای حداقل یک ماه شدند تا امکان ارائه کمک‌های انسانی دوستانه به سراسر مردم نیازمند به این کمک‌ها در سوریه فراهم شود.
دفتر کمک‌های انسان دوستانه سازمان ملل، همچنین درباره عواقب وحشتناک تعمیق بحران وضعیت انسانی در برخی از مناطق سوریه هشدار داد.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب: 451812
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *