۰
گزارش تفتان ما ازبحران فقر و بیکاری

آمار بالای طلاق تهدیدی جدی در خاش

بالا رفتن آمار طلاق در شهرستان خاش یک معضل و تهدیدی جدی به شمار می رود.
آمار بالای طلاق تهدیدی جدی در خاش
به گزارش  تفتان ما، بحران فقر و بیکاری، نبود شغل و فراهم نبودن زمینه برای تامین معیشت سبب وقوع و شکل گیری آسیب های اجتماعی در شهرستان خاش شده است.

امیدبخشی از سوی مسئولان دلسوز نظام و تلاش های ارزشمند دولتمردان در جامعه قابل انکار نیست، اما می طلبد به نیاز های اقشار جامعه برای پیشگیری از آسیب ها و تهدیدات جدی و مقابله با شرایط بحرانی اجتماعی برنامه ریزی و تدبیر شود.

جامعه اسلامی ایران سرشار از ظرفیت و پتانسیل برای خدمت به مردم و فراهم کردن شرایط مساعد برای تامین معیشت و رفع معضلات بیکاری و فقر است.

در جامعه کوچک خاش به گواه کارشناسان دادگستری در هر ماه بیش از سی و چهل طلاق به وقوع می پیوندد و زندگی خانواده ها متلاشی می شود و زنان و فرزندان دچار سرگردانی می گردند.

شهرستان خاش یکی از مناطقی بوده که در آن آمار طلاق بسیار اندک در سال حداقل سی و چهل گزارش می شده، اما در سالهای اخیر آمارهای این موضوع به شدت رشد پیدا کرده و این موضوع برای مسئولان و خانواده ها نگران کننده است.

شهرستان خاش به شهر حافظان و عالمان دین شهرت دارد و تاکنون کانون های گرم خانوادگی به واسطه تعصب و غیرت و تدین و مذهب مردم حفظ شده، اما به واسطه پدید آمدن مشکلات و درگیری ها و جنگ اعصاب میان زنان و شوهران که ناشی از فقر و بیکاری و نداشتن درآمد سرپرستان خانوار بوده، زمینه برای نابود شدن زندگی و آسایش مردم فراهم شده و این وضعیت به شدت تاسف بار است.

برای حل این معضلات باید علما و خانواده ها و مسئولان بصورت جدی پای کار بیایند و اگر در این موضوع سهل انگاری بشود عواقب بسیار سنگین و دشواری در انتظار خواهد بود.

آنچه در جامعه مشهود است، آمار طلاق به مرز هشدار رسیده و برای پیشگیری از آن هر چه سریعتر تدبیر شود.

امیدوارم با همراهی و همیاری مردم و همت مسئولان اقدامات عاجل و هدفمندی برای کاهش آسیب های اجتماعی برنامه ریزی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 451751
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *