احتمال طرح سوال از آخوندی در مجلس قوت گرفت/ ورود مجلس به اهمال کاری مسئولان وزارت راه و شهرسازی در رسیدگی به جاده های برف زده

11 بهمن 1396 ساعت 11:49

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: موارد عدم رسیدگی در جاده ها بسیار متعدد بوده و نمی توان از آن چشم پوشی کرد چرا که این اهمال کاری مسئولان وزارت راه و شهرسازی جان مردم را در خطر می اندازد و این امر موضوعی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد.


به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به بارش برف در برخی از محور های مواصلاتی به استان تهران و بسته شدن راه های منتهی به این استان اظهارداشت: همانطور که اطلاع دارید روز یکشنبه به دلیل بارش برف برخی از محور های مواصلاتی به استان تهران اعم از قم کرج و ... مسدود شد و مسافران نیز در راه ماندند که این امر موجب شد تا مشکلات فراوانی برای مسافران در راه مانده ایجاد شود.
وی بر همین اساس اضافه کرد: بنده که در این مسیر به سمت تهران در حرکت بودم بعلت برف جاده مسدود شد و در کنار جاده به همراه سایر مسافران توقف کردیم، شرایط بسیار بحرانی بود چرا نمی توانستیم از خوردو خود پیاده شویم و تا چندین ساعت در این مسیر توقف کردیم.
نماینده مردم شاهین شهر گفت: برخی از خودرو ها سوخت نداشتند و به همین دلیل شاهد بودیم که مسافران در سرمای شدید آن چند ساعت را تحمل کردند تا بعد از آن اداره راهداری اقدام به باز نمودن راه کرد که اینجای سوال دارد که در این چند ساعت مسئولان اداره راهداری در کجا بودند و به کمک مسافران در راه مانده نرسیدند.
 
حاجی دلیگانی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در این باره کوتاهی کرده است ادامه داد: مسئول اصلی این موضوع معاونت راهداری وزارت راه و شهرسازی است و باید نسبت به این موضوع اقدام جدی تری در همان ساعت های اولیه صورت می گرفت چرا که هواشناسی وضعیت اب و هوای این چند روز را به مسئولان هشدار داده بود و باید معاونت راهداری این چند روز را در آماده باش کامل قرار می گرفت که متاسفانه در این بخش کوتاهی صورت گرفته است وباید پاسخگو باشند.
 
وی افزود: در اولین فرصت این موضوع را از سوی وزیر راه و شهرسازی پیگیری می کنیم که دلیل عدم آماه بودن اداره راهداری و اقدام منفعلانه در برخورد با چنین موضوعی چه بوده است اگر پاسخ های وزیر قانع کننده نبود طرح سوال از وزیر راه در دستور کار مجلس قرار می دهیم چرا که چند نفر دیگر از نمایندگان با این موضوع مواجه شدند و در قطار مشهد تهران با سوء مدیریتی وزارت راه و شهرسازی روبرو شدند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلیل این اهمال کاری و سوء مدیریت باید هرچه زودتر مشخص شود تصریح کرد: موارد عدم رسیدگی در جاده ها بسیار متعدد بوده و نمی توان از آن چشم پوشی کرد چرا که این اهمال کاری مسئولان وزارت راه و شهرسازی جان مردم را در خطر می اندازد و این امر موضوعی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 451710

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/451710/احتمال-طرح-سوال-آخوندی-مجلس-قوت-گرفت-ورود-اهمال-کاری-مسئولان-وزارت-راه-شهرسازی-رسیدگی-جاده-های-برف-زده

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir