۰
مسئول دفتر آيت الله سيستاني در مشهد مقدس:

ولایت پذیری و صبوري از برجسته ترین ویژگی های فاطمه زهرا(س) است/ اين بانوي بزرگوار عصاره فضايل اخلاقي اسلام است

مسئول دفتر آيت الله سيستاني در مشهد مقدس گفت: ولایت پذیری و صبوري از برجسته ترین ویژگی های فاطمه زهرا(س) است و بايد سيره و روش زندگاني اين بانوي بزرگوار را همه زنان و مردان جامعه الگو قرار دهند.
ولایت پذیری و صبوري از برجسته ترین ویژگی های فاطمه زهرا(س) است/ اين بانوي بزرگوار عصاره فضايل اخلاقي اسلام است
به گزارش  تفتان ما،حجت الاسلام سيد محمد مومن زاده در مراسم عزاداري ايام فاطميه در شهرستان خاش، با بيان اينكه  حضرت فاطمه زهرا(س) از برترین زنان عالم است، اظهار كرد: اين بانوي بزرگ اسلام از ابتدای خلقت تا انتهای خلقت بهترين زن است و بانوان باید سیره و زندگانی اين بانو را الگو و سرمشق زندگي خود قرار دهند.

وي با بيان اينكه ولایت پذیری و ولایت مداری یکی از برجسته ترین ویژگی های فاطمه(س) است، تصريح كرد: حضرت فاطمه(س) جان خويش را فدای جریان ولایت کرد و در دفاع اين جريان از هیچ کوششی دریغ نکردند.

حجت الاسلام مومن زاده گفت: بزرگداشت حضرت فاطمه زهرا(س)، بزرگداشت مام انبیا است و لذا برگزاری اينگونه مراسمات باشکوه بر همه واجب است و باید این مراسم متناسب با شان و منزلت این بانوی بزرگوار برگزار شود.
 

 
وي با بيان اينكه یکی از علل پیروزی انقلاب برکت نام فاطمه(س) و فرزندان اين بانوي بزرگ است، خاطرنشان كرد:حضرت فاطمه(س) مظهر دین، اسوه تقوی، سرور زنان جهان و الگوی عفت و فضیلت بود و زندگی آن حضرت برای قرون و اعصار متمادی، الگویی ارزنده و پر ارزش برای زنان مومن و خداجو است که با گذشت زمان نیز بر شکوه و عظمت آن افزوده شده است.

بانوان جامعه باید حضرت فاطمه(س) را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند
امام جمعه شهرستان خاش نيز در ادامه اين مراسم، اظهار كرد: بانوان جامعه باید حضرت فاطمه  زهرا(س) را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند و امروز دفاع از ولایت‌ فقیه و پیروی از انقلاب بر همه واجب است.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان ادامه داد: اگر آن روز حضرت فاطمه(س) آن‌گونه از ولایت دفاع کرد ما هم باید راه اين بانوي بزرگ را ادامه دهیم و امروز مدافع ولایت و رهبری باشیم.
 

 
وي با بيان اينكه صبوری و مقاومت حضرت زهرا(س) بهترين درس براي همه جهانيان است، خاطرنشان كرد: حضرت فاطمه(س) الگوی مناسب رعایت تقوای الهی  است و لذا روش زندگاني اين بانوي بزرگ، بهترین الگو برای جامعه بشری است و آن حضرت زهرا(س) همه زندگی خود را در مسیر جلب رضایت الهی سپری کرد.

حجت الاسلام دهقان اظهار كرد: حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) با سبک زندگی خود اقتصاد مقاومتی را نیز یاد داده اند و به همين دليل رهبر انقلاب اسلامي تاکید دارند و از ما می خواهند با گام برداشتن به طرف اقتصاد مقاومتی روی پای خود بایستیم.

در ادامه این مراسم مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در وصف شهادت بي بي دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) به مداحی پرداخت.
 

 
همچنین براساس گزارش های خبرنگاران تفتان ما، آیین های مشابهی نیز در مساجد جامع، حسينيه صاحب الزمان(عج)، مسجد فاطمه الزهرا(س) منازل سازماني ارتش، مسجد علي ابن ابيطالب(ع) روستاي افتخارآباد و منازل شخصي شهرستان خاش با حضور گسترده و با شكوه عزاداران حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شده است.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 451707
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *