رئيس اداره محيط زيست خاش:

هوای پاک حق طبیعی همه مردم است/ بدون خاك و هواي سالم تضمين سلامت انسان ها ممكن نخواهد بود

2 بهمن 1396 ساعت 9:20

رئيس اداره محيط زيست شهرستان خاش گفت: بهره مندی از هوای پاک و نيز داشتن محيط زيست تميز و پاكيزه حق همه مردم است.


جواد عرب مجاهد در حاشيه برگزاري ويژه برنامه هاي هفته هواي پاك در گفت و گو با خبرنگار  تفتان ما  اظهار كرد: در این ويژه برنامه در مدارس و اماكن عمومي مربيان محيط زيست خاش نکات لازم در مورد انواع آلودگی های هوا و آلاینده های محیط زیست را به دانش آموزان و ساير اقشار ارائه دادند.

وي با اشاره به توضیحات لازم به دانش آموزان در خصوص زیست محیطی و پاکیزه نگه داشتن هوا و داشتن هوای سالم، افزود: دانش آموزان با شعار ' انرژی پاک، هوای پاک،تفاوت هوای آلوده و هوای تمیز' نقاشی کشیدند.

عرب مجاهد استقبال دانش آموزان از این طرح را مثبت دانست و تصريح كرد: دانش آموزان مقاطع اول و دوم نیز با نقاشی های زیبا و جالب با موضوع هوای پاک، دنیای و معضلات هوای آلوده را از نگاه خود نقاشی کردند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی تشکل زیست محیطی نهضت سبز خاش کتاب قصه در مورد اهمیت درخت و محیط زیست به دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقه اهدا و نفرات اول تا سوم نیز جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

رئيس اداره محيط زيست شهرستان خاش با بيان اينكه به مناسبت هفته هواي پاك معاينه خودروها در مركز معاينه فني اين شهرستان با تخفيف انجام شده است، افزود: انجام ورزش های مختلف و پیاده روی به عنوان بهترین راهکار برای سلامت جسمی و حتی روانی جامعه شناخته می شود.

وي گفت: مسئولان باید در مناسبت های مختلف به ورزش همگانی و گروهی توجه کنند تا مردم با مشارکت نشاط و شادابی را برای خود و همراهان به ارمغان آورند.

عرب مجاهد به تاثیر رشد جمعیت بر افزایش مخاطرات زیست محیطی اشاره کرد و لازمه جلوگیری از ایجاد این مخاطرات را رشد همراه با برنامه ریزی برای توسعه پایدار برشمرد.

وي اذعان كرد: توجه نکردن به فرهنگ سازی در مسائل مختلف، سبب می شود خانواده ها نتوانند در موقعیت های مختلف عمل درستی داشته باشند.

عرب مجاهد اظهار كرد: آلودگی هوا توسط خانواده ها جدی گرفته نمی شود و آنها متوجه نیستند که این مسئله تا چه میزان می تواند مشکل ساز شود و درست مانند پدیده بیمه در کشور که تا وقتی فرد با لزوم وجودش در اثر رخ دادن یک حادثه، روبرو نشود، متوجه اهمیت آن نمی شود

گفتني است، اجرای ویژه برنامه های شاد و مفرح و کتابخانه سیار برای دانش آموزان حاشیه شهر خاش توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک این شهرستان  از ساير برنامه هاي ويژه هفته هواي پاك بود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 451571

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/451571/هوای-پاک-حق-طبیعی-همه-مردم-بدون-خاك-هواي-سالم-تضمين-سلامت-انسان-ممكن-نخواهد

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir