۰
برای نخستین بار در کشور:

شناسنامه آماري و اطلس بزرگترين بخش سيستان و بلوچستان تهيه شد/ آینده ایران در گرو توسعه فناوری‌های هوشمند است

بخشدار مركزي خاش گفت: براي نخستين بار در كشور، شناسنامه آماري و اطلس بزرگترين بخش سيستان و بلوچستان تهيه شد.
شناسنامه آماري و اطلس بزرگترين بخش سيستان و بلوچستان تهيه شد/ آینده ایران در گرو توسعه فناوری‌های هوشمند است
مجتبي شجاعي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه داشتن بانك اطلاعاتي براي هر جامعه اي از ضروريات است، اظهار كرد: در همين راستا لوح فشرده شناسنامه عمومی و آماری بخش مرکزی این شهرستان در راستای تسهیل تدوین آمایش سرزمین برای نخستین بار در کشور تهیه شد.

وي با بيان اينكه  تا زمانی یک برنامه ریزی درست نداشته باشیم نمی توانیم به رشد و توسعه پایدار برسيم، تصريح كرد: در لوح فشرده بانك اطلاعات و اطلس جامع روستايي شهرستان خاش همه داده های مرتبط با روستاهای بخش مرکزی خاش قرار داده شده است.

شجاعي گفت: اطلاعات وارد شده در اين لوح فشرده اعم از بانک اطلاعات شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها، جمعیت ها، جستجو و گزارش گیری موقعیت ها و فواصل، ویژگیهای اقتصادی و اجتماعی و غیره در سه سطح تدوین آمار و اطلاعات، تجزیه و تحلیل داده ها و سپس به نرم افزار تبديل شده است.

وي با تاكيد بر ضرورت داشتن اطلاعات دقيق در عصركنوني، افزود: دسترسی به آمار و ارقام و‌ تجزیه و ‌تحلیل و‌ پایش اطلاعات می تواند مبنای درستی برای اتخاذ‌ تصمیمات راهبردی و سنجیده برای هر حوزه باشد.

بخشدار مركزي خاش خاطرنشان كرد: این اقدام با تلاش کارکنان بخشداری مرکزی خاش و پشتیبانی و نظارت فرمانداری شهرستان و همکاری دفتر امور روستایی استانداری سیستان و بلوچستان در راستای دولت الکترونیک و تکریم مخاطبان و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع بخش مرکزی در مدت 10 ماه انجام شده است.

وي با بيان اينكه اين اقام براي نخستين بار در سطح بخش هاي كشور صورت گرفته است، يادآور شد: بدون شك در اين نسخه نقاط ضعف و كاستي وجود دارد كه مخاطبان این نرم افزار، نظرات و پیشنهادات خود را به این بخشداری ارائه دهند تا در نسخه های تکمیلی بعدی اصلاح شود.

شجاعي اظهار كرد: این لوح فشرده که کار فنی آن نیز توسط یک شرکت دانش بنیان بومی سيستان و بلوچستان طراحی فنی شده است و به زودی در فرصتی مناسب با حضور مسئولان رونمایی خواهد شد‌.

انتهای پیام/
سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 451568
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *