۰

دولت فدرال آمریکا تعطیل شد

دولت فدرال آمریکا در پی مخالفت سناتورهای مجلس سنای این کشور با لایحه بودجه آن، نوزدهمین بار در تاریخ آمریکا تعطیل شد.
دولت فدرال آمریکا تعطیل شد
به گزارش سرویس بين المللي تفتان ما،به دنبال ناکامی قانونگذاران سنای آمریکا برای توافق بر سر لایحه بودجه موقت، دولت فدرال آمریکا تعطیل شد.
دولت فدرال آمریکا به دلیل عدم موافقت نمایندگان کنگره این کشور بر سر لایحه بودجه تعطیل شد.
برای ممانعت از تعطیلی دولت فدرال آمریکا، کنگره باید تا پایان ساعت 24:00 جمعه به وقت واشنگتن بر سر لایحه بودجه توافق می‌کرد اما چنین توافقی صورت نگرفت.
مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه شب لایحه‌ای را با 230 رأی موافق و 197 رأی مخالف به تصویب رساند که خواستار ادامه تأمین هزینه‌های دولت تا چهار هفته آینده است و این لایحه را به سنای آمریکا فرستادند اما در سنا لایحه بودجه موقت با ناکامی مواجه شد.
نمایندگان کنگره به دنبال رسیدن به توافق بر سر یک قانون دوران اوباما به نام «قانون داکا»، ساخت دیوار در نزدیکی مرز مکزیک، توافق بر سر سقف هزینه‌کرد کنگره در حوزه‌های نظامی و داخلی هستند. 
تعطیلی دولت زمانی اتفاق می‌افتد که رئیس‌جمهور آمریکا و کنگره این کشور نتوانند قانون مربوط به تخصیص اعتبارات نهادهای دولتی را در موعد مقرر به امضا برسانند.  
با تعطیلی دولت فدرال آمریکا در حالی که تنها یک سال از ریاست جمهوری دونالد ترامپ می‌گذرد، این نوزدهمین بار است که از سال 1976 دولت فدرال در این کشور دچار تعطیلی می‌شود.
آخرین بار در سال 2013 بود که دولت فدرال آمریکا در زمان باراک اوباما به مدت 16 روز تعطیل شد.
(برای اطلاع بیشتر درباره معنای تعطیلی دولت فدرال آمریکا به اینجا مراجعه کنید).
آسوشیتدپرس گزارش داد: با گذشتن از نیمه شب جمعه(به وقت واشنگتن)، دولت فدرال آمریکا تعطیل شد و همه خدمات حیاتی به جز خدمات حیاتی دولت، متوقف می‌شود؛ موضوعی که یک سال پس از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور دونالد ترامپ، نشانه آشکاری از اختلال عملکرد در واشنگتن است».
بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی، مذاکرات دقیقه نودی در سنای آمریکا به بن بست رسید و دموکرات‌های سنا مانع از تصویب تمدید چهار هفته‌ای بودجه شدند. 
آسوشیتدپرس در گزارش خود می‌افزاید: «از قبل هم رای سنا مشخص بود البته با توجه به اینکه تعطیلی دولت در ابتدای تعطیلات هفته(روز شنبه در آمریکا) آغاز شد، بسیاری از تاثیرات فوری این موضوع برای اغلب آمریکایی‌ها محسوس نخواهد بود».
در رای گیری انجام شده در سنای آمریکا برای لایحه بودجه موقت، نتیجه 50 رای موافق در برابر 49 رای مخالف بود اما این لایحه برای تصویب به 60 رای نیاز داشت.
کاخ سفید پس از تعطیلی دولت فدرال بیانیه‌ای صادر کرد و در آن به سناتورهای دموکرات به ویژه «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات‌های سنا تاخت.
در بیانیه کاخ سفید آمده است: «دموکرات‌های سنا تعطیلی(دولت) را مدیون شومر هستند. آنها سیاست را بر امنیت ملی، خانواده های نظامیان، کودکان آسیب پذیر و توانایی دولت ما برای خدمت به همه آمریکایی‌ها ترجیح دادند. در حالی که دموکرات‌ها شهروندان قانونی‌مان را بر سر خواسته‌های بی ملاحظه‌شان به گروگان گرفته‌اند، ما درباره وضعیت مهاجران غیر قانونی مذاکره نخواهیم کرد. این رفتار بازندگان اخلالگر است و نه رفتار قانونگذاران. وقتی دموکراتها شروع به توجه به نیروهای مسلح و نیروهای امدادی‌مان بکنند، ما در مذاکرات درباره اصلاح مهاجرت را باز خواهیم کرد».  
رهبر اقلیت دموکرات‌های سنا بلافاصله پس از انتشار بیانیه کاخ سفید، به آن پاسخ داد.
«شومر» در توئیتر خود نوشت: «این(تعطیلی دولت فدرال) را تعطیلی برآمده توسط ترامپ ناگذاری خواهد شد. هیچ کسی بیشتر از رئیس‌جمهور ترامپ مقصر وضعیتی که ما خودمان را در آن می‌بینیم، نیست».
انتهای پیام/
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 451557
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *