۰
امام جمعه شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

آمریکا بزرگ ترین ناقض حقوق بشر در دنياست/ فضای مجازی به عرصه خودنمایی دشمنان تبدیل شده است

امام جمعه شهرستان خاش گفت: آمریکا بزرگ ترین ناقض حقوق بشر در دنياست و تنها ادعاي حمايت از حقوق بشر را دارد اما در عمل هيچ اقدامي در اين خصوص انجام نمي دهد.
آمریکا بزرگ ترین ناقض حقوق بشر در دنياست/ فضای مجازی به عرصه خودنمایی دشمنان تبدیل شده است
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزارن به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: انسان بايد هميشه شكر نعمت را به جا بياورد چرا كه شكرگذاري يك وظيفه الهي است و براي رسيدن به تقواي الهي يكي از مهمترين مسائل شكر نعمت است.

وي تصريح كرد: در جامعه اسلامي واجب است براي خود تقواي الهي را كسب كنيم تا هم در اين دنيا و هم در آن دنيا رستگار و سربلند باشيم.

حجت الاسلام دهقان با اشاره به 29 دي روز غزه، گفت: امروز در غزه شاهد جنايات و انسان كشي هاي بسيار زيادي هستيم كه اين جنايات دردناك توسط آمريكا و ررژيم صهيونيستي انجام مي شود.

وي با بيان اينكه كشتار مردم مظلوم و بي دفاع غزه به شدت توسط جهان اسلام محكوم است، افزود: تنها راه مقابله با اقدامات ضد بشري و ضد انساني رژيم غاصب صهيونيستي در غزه مقاومت اسلامي است.

امام جمعه شهرستان خاش ادامه داد: قتل عام انسان هاي بي گناه و بي دفاع غزه نشان دهنده استيصال رژيم جعلي صهيونيستي است كه سكوت مجامع حقوق بشر در برابر اين جنايات تاسف بار نشان از دروغ بودن ادعايشان و همدستي با رژيم صهيونيستي است.

وي با بيان اينكه پرونده اغتشاشات در کشور بسته شد، تاكيد كرد: بايد مطالبات به حق مردم نيز پيگيري و حل شود و مسئولان به اين مشكلات رسيدگي كنند تا زمينه سوء استفاده دشمنان از بين برود.

حجت الاسلام دهقان با اشاره به حادثه دردناك كشتي سانچي، گفت: اين حادثه بسيار تلخ بود و دشمنان نيز از اين فرصت مانند قبل سوء استفاده كردند و دلايل غيرمنطقي و دروغيني براي اين حادثه عنوان مي كنند.

وي با اشاره به ميلاد حضرت زينب(س) و روز پرستار و بهورز، خاطرنشان كرد: حضرت محمد(ص) در حديثي در خصوص شخصيت والاي حضرت زينب(س) مي فرمايند: " او کسی است  که مصائب در نزدش کوچک و ناچیز است" لذا اين بانوي بزرگوار الگوي همه زنان و مردان عالم جهت دفاع از حق است.

حجت الاسلام دهقان ادامه داد: حضرت زينب(س) نمونه بارز قهرماني بودند كه عبادت و ايمان را با عمل به وظائف اجتماعي در مقابل ظالمان آميخت و همواره با سیرهٔ پاک خود الگوی زن مسلمان را طراحی کرد.

وي يادآور شد: روز ولادت حضرت زینب(س) را روز پرستار و بهورزی نامگذاری کردند زيرا همانگونه كه  اين بانوي بزرگوار در حادثه کربلا پرستاری خیلی از بانوان و حتی امام را به دوش داشتند، پرستاران ماهم نقش زینبی در پرستاری از بیماران را داشته باشند و آنها را مورد لطف قرار دهند.

حجت الاسلام دهقان با اشاره به نقض برجام توسط آمريكا، گفت: آمریکا بزرگ ترین ناقض حقوق بشر در جهان است و با نقض برجام مهر تاييدي بر همه اين ادعا زد و ثابت كرد كه هرگز قابل اعتماد نيست.

رئيس شوراي فرهنگي شهرستان خاش با اشاره به 5 بهمن برگزاري نخستين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران، افزود: همواره انتخاب اصلح مهمترین وظیفه مردم در انتخابات است و لذا حضور مردم در صحنه هاي انتخابات اخير قابل تقدير است.

وي تصريح كرد: اگر مردم در ميدان نباشند بدون شك كشور در خطر است و دشمنان با سنگ اندازي و تفرقه بين نظام و مردم مي خواهند به اهداف پوم و پليد خود دست پيدا كنند اما مردم با بصيرت و ولايتمدار ايران اسلامي هرگز اجازه تحقق اين توطئه ها را نخواهند داد.

حجت الاسلام دهقان با اشاره به روز ورود امام رضا(ع) به شهر نيشابور، اذعان كرد: اين شهر در عصر و زمان علي ابن موسي الرضا(ع) مهد علما، دانشمندان و فضلا بوده است.

وي اظهار كرد: امام رضا(ع) در توقفشان در نیشابور حدیث معروف سلسله الذهب را نقل کردند و راویان بسیار این حدیث را به نسل های بعد انتقال دادند.

انتهاي پيام/
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 451554
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *