۰

هزینه 80 میلیارد دلاری آسم برای دولت آمریکا/ بیش از 15 میلیون نفر مبتلا به آسم هستند

بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، بیماری آسم سالانه 80 میلیارد دلار برای دولت این کشور هزینه به بار می‌آورد.
هزینه 80 میلیارد دلاری آسم برای دولت آمریکا/ بیش از 15 میلیون نفر مبتلا به آسم هستند
به گزارش سرویس خواندنی ها تفتان ما،بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا، بیماری آسم هر ساله 80 میلیارد دلار برای دولت این کشور هزینه به بار می‌آورد. 
بررسی‌های این مرکز نشان می‌دهد، افرادی که مبتلا به این بیماری هستند، سالانه تنها بالغ بر 4 هزار دلار هزینه ویزیت پزشک پرداخت می‌کنند؛همچنین سرکار نرفتن یا حتی مدرسه نرفتن افراد مبتلا به آسم در روزهایی که بیماری‌شان شدت می‌گیرد، موجب می‌شود تا دولت هزینه‌ایی بالغ بر 3 میلیارد دلار را متحمل شود. 

نتیجه بررسی‌ها نشان داده است، بیماری تنفسی آسم که حدود 15 میلیون و 400 هزار نفر از مردم آمریکا را تحت تأثیر خود قرار داده، به اندازه بیماری سرطان پُر هزینه است؛ ابتلای افراد به سرطان موجب شده است تا دولت آمریکا سالانه 87 میلیارد دلار متضرر شود. 
ارقام منتشر شده از آمار مرگ و میر افراد مبتلا به آسم نیز حکایت از‌ آن دارد که روزانه 10 نفر به علت ابتلا به این بیماری در آمریکا جان خود را از دست می‌دهند. 
به گفته محققان، استفاده از آنتی بیوتیک در بدو زندگی با ایجاد آسم ارتباط دارد؛ همچنین، زایمان به روش سزارین به میزان قابل توجهی با افزایش خطر ابتلا به آسم همراه است؛ دلیل این افزایش عدم دریافت کلونی‌های باکتریایی سالمی است که نوزاد با عبور از مجرای زایمان آنها را کسب می‌کند.
 محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گویند: «یافته‌های به دست آمده از این بررسی، دولت را آگاه می‌کند که برای کنترل بیماری آسم و پیشگیری از ابتلا به آن اقدامات مؤثر و جدی انجام دهد».
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 451500
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *