۰

کمیته اجرایی «ساف» مأمور تعلیق به رسمیت شناختن اسرائیل شد

شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در بیانیه پایانی نشست خود، کمیته اجرایی این نهاد را مأمور تعلیق شناسایی اسرائیل کرد.
کمیته اجرایی «ساف» مأمور تعلیق به رسمیت شناختن اسرائیل شد
به گزارش سرویس بين المللي تفتان ما،بیست و هشتمین نشست شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» طی دو روز گذشته (یکشنبه و دوشنبه ) در رام‌الله تشکیل جلسه داد تا درباره تصمیم آمریکا علیه قدس و چگونگی پاسخ به آن مشورت شود؛ حماس و جهاد اسلامی شرکت در این نشست را تحریم کردند.
بارزترین تصمیم این نشست، مکلف شدن کمیته اجرایی ساف به تعلیق شناسایی اسرائیل بود؛ تشکیلات خودگردان فلسطین حدود سی سال پیش، پس از «پیمان اسلو» رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته بود.
مفاد بیانیه پایانی نشست «ساف» به شرح زیر است:
اول-محکوم کردن و مردود دانستن تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس و تلاش در راستای لغو این تصمیم. شورای مرکزی ساف معتقد است دولت آمریکا با این تصمیم دیگر شایستگی خود به عنوان یک میانجی برای روند صلح را از دست داده است و دیگر شراکتی در این روند نخواهد داشت جز زمانی که ترامپ از تصمیم خود بازگردد.
دوم- روبط با اسرائیل (رژیم اشغالگر):
1- در راستای عدم پایبندی رژیم اشغالگر از تمام توافق‌های امضا شده، شورای مرکزی تأکید می‌کند هدف مستقیم، استقلال دولت فلسطین است و این موضوع انتقال از مرحله «تشکیلات خودگردان» (به عنوان نهاد اجرایی) به مرحله «دولت» را می‌طلبد. باید روند مجسم‌سازی حاکمیت دولت فلسطین با مرکزیت قدس شرقی در مرزهای 1967 آغاز شود. شورای مرکزی از جامعه بین‌المللی می‌خواهد مسئولیت‌های خود در این زمینه را بر اساس قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل بپذیرد .
2-کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» مکلف می‌شود تا زمانی که اسرائیل، دولت فلسطین با مرزهای 1967 را به رسمیت نشناخته و تصمیم انضمام قدس شرقی (به اسرائیل) و نیز شهرک‌سازی‌ها را متوقف نکرده، شناسایی اسرائیل را تعلیق کند.
3- شورای مرکزی بار دیگر تصمیم خود برای توقف هماهنگی امنیتی در تمام اشکال و نیز لغو روابط اقتصادی برای اساس توافقنامه اقتصادی پاریس تأکید می‌کند واین در راستای استقلال اقتصاد ملی است.
4-کار مشترک با تمام کشورهایی که شهرک‌سازی اسرائیلی را مردود می‌دانند و تأکید بر غیرقانونی بودن این شهرک‌ها.
5-دعوت از کشورهای جهان برای تحریم اسرائیل در پاسخ به نقض قوانین بین‌المللی توسط آن.
6-محکوم کردن نظام آپارتاید اسرائیلی که تلاش دارد آن را جایگزین ایجاد دولت مستقل فلسطینی کند.
7- مردود دانستن هر پیشنهاد یا راه‌حل‌های موقت
8- مردود دانستن شناسایی اسرائیل به عنوان کشور یهودی
سوم: صحنه داخلی فلسطین
1-تأکید بر توافق آشتی 2011 و تمام توافق‌های امضا شده بعدی که آخرین آنها توافق 2017 در قاهره بود. بر عهده گرفتن امور غزه توسط دولت توافق ملی و پس از آن اجرای انتخابات و برگزاری شواری ملی فلسطین.
2-تأکید بر حق ملت فلسطین در به کارگیری انواع مقاومت علیه رژیم اشغالگر بر اساس قوانین بین‌المللی و ادامه مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز و تقویت آن.
3-تأکید بر ضرورت فراهم کردن تمام دلایل ایستادگی ملت فلسطین در قدس پایخت ابدی ملت فلسطین و حمایت از آنها برای مقابله با تدابیر اسرائیلی برای یهودی کردن این شهر.  
4-حمایت از اهالی غزه و فراهم کردن تمام نیاز‌های آنها و نیز تجمیع جامعه بین‌المللی برای شکست محاصره غزه.
5-شورای مرکزی ، فروش بخشی از اراضی کلیسای ارتدوکس در قدس به موسسات و شرکت‌های اسرائیلی را محکوم می کند و خواستار محاکمه عاملان آن است.
چهارم: در زمینه شورای امنیت و دادگاه لاهه
1-ادامه کار در راستای حمایت از ملت فلسطین در اراضی اشغالی فلسطین (کرانه باختری از جمله قدس شرقی و نوار غزه)
2-ادامه کار برای تقویت جایگاه فلسطین در محافل بین‌المللی و به جریان انداختن عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل.
3-ارائه شکایت درباره قضایای مختلف مانند شهرک‌سازی، اسرا و حمله به غزه به دادگاه بین‌المللی کیفری.
4- ادامه پیوستن به سازمان‌های بین‌المللی
پنجم: در زمینه عربی و اسلامی
1-درخواست برای به جریان انداختن تصمیم نشست امان در سال 1980 که تمام کشورهای عربی را به قطع تمام روابط با هر کشوری که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد یا سفارتش را به این شهر انتقال می‌دهد،ملزم می‌کند.
2- تأکید بر طرح صلح عربی و رد هر تلاشی برای تغییر آن.
3- کار با اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و جنبش عدم تعهد برا برگزاری کنفرانسی بین‌المللی برای آغاز روند صلح.
4- تأکید بر محکومیت تصمیم آمریکا برای توقف کمک‌های مالی به آژانس کار و کمک به آوارگان فلسطین «آنروا».
5-شورای مرکزی مداخله کشورهای خارجی در امور کشورهای عربی را محکوم می‌کند و به راه‌حل سیاسی برای خروجاز بحران‌ها فرامی خواند.
ششم: ایجاد سازوکارهایی برای اجرایی کردن تصمیم‌های (نشست سابق) شورای مرکزی.
هفتم: شورای مرکزی از تمام آوارگان فلسطینی در سوریه، لبنان و غیره که بر حق بازگشت تأکید دارند، حمایت می کند و کمیته اجرایی را مکلف می‌کند جامعه بین‌الملل را برای مقابله با تصمیم‌ها برای تسویه مسأله فلسطین تجمیع کند.
هشتم: شورای مرکزی قدردان مبارزه و مقاومت اسرا در زندان‌های اسرائیل است و به حمایت از آنها فرا می‌خواند. همچنین جنایات روزانه اشغالگران در قتل‌های عمدی و نیز اعدام‌های میدانی فلسطینی ها را محوم می‌کند.
نهم: شورای مرکزی فلسطین به تمام مردمی که در مقابله تصمیم ترامپ علیه قدس دست به اعتراض زدند ، درود می‌فرستد.
شورای مرکزی ساف این بیانیه را  با 72 رأی مثبت، 10 رأی ممتنع ، 3 رأی مخالف و غیبت دو تن ازاعضایش به تصویب رساند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 451491
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *