۰

داورزنی: با آیین نامه جدید، رئیس نمی تواند در انتخابات دخالت کند/ تلاش می کنیم که در ایران میزبان عربستانی ها باشیم

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: مسئولان فدراسیون فوتبال تلاش می‌کنند با همکاری برخی کشورهای دیگر مانند قطر، در داخل کشورمان میزبان حریفان آسیایی باشیم.
داورزنی: با آیین نامه جدید، رئیس نمی تواند در انتخابات دخالت کند/ تلاش می کنیم که در ایران میزبان عربستانی ها باشیم
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما،محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در پایان مجمع انتخاباتی بسکتبال گفت: بسکتبال باید برنامه مارکتینگ داشته باشد و با کشورهای صاحب سبک همکاری کند. لازمه موفقیت طباطبایی در فدراسیون این است که علاوه بر داشتن برنامه استراتژیک، در بحث اقتصادی هم باید تلاش زیادی کند و برای آینده بسکتبال اهداف مشخصی داشته باشد.
وی ادامه داد: اینکه گفته می شود بسکتبال و والیبال با هم فرق دارند، درست نیست. هر دو ظرفیت های خوبی دارند و بسکتبال هم می تواند به موفقیت های بزرگ و جهانی برسد.
داورزنی پس از پایان مجمع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات خیلی خوبی برگزار شد و رقابت دموکراتیک بود. 15 نفر تایید صلاحیت شدند و تقریبا همه صلاحیت داشتند. در نهایت رقابت بین 10 نفر بود که وارد مجمع شدند و برخی از آنها رئیس فدراسیون، ملی پوش و در بسکتبال سابقه دارند. فرصت زیاد نبود و پروسه ثبت نام و انتخابات زیاد طول نکشید. اعضای مجمع هم همگی نامزدها را به خوبی می شناختند و در نهایت طباطبائی انتخاب شد.
وی ادامه داد: باید از زحمات چندین ساله مشحون هم تشکر کنم که نیم قرن از عمر خود را وقف بسکتبال کرد که ارزشمند است. حتماً باید از فکر و تجربه مشحون استفاده شود و در مراسمی از زحمات چندین ساله او تقدیر صورت بگیرد. 
وی گفت: اکثر نامزدهایی که در مجمع بودند، بسکتبالی بودند و این رشته را به خوبی می‌شناختند. اعضای مجمع هم از آنها شناخت داشتند و جو دموکراتیک در رأی گیری حاکم بود. در همه فدراسیون‌ها هم اینطور است که همه تلاش خود را می‌کنند و در نهایت یک نفر رای می‌آورند. سایرین شایسته نبودند. نظر اعضای مجمع قابل احترام است و ما هم احترام می‌گذاریم و از نامزد منتخب حمایت می‌کنیم. 
وی با اشاره به آیین‌نامه جدید انتخابات فدراسیون‌ها گفت: آیین‌نامه جدید اصلاح شده است و اینکه قبلاً می‌گفتند رئیس فدراسیون برای انتخابات دخالت می‌کند، دیگر این قضیه وجود ندارد. قبلاً می‌گفتند رئیس کاری می‌کند که ۴ سال بعد هم خودش رأی بیاورد. در آیین‌نامه جدید نیمی از هیأت‌ها هستند و نیمی هم رئیس در انتخاب آنها دخالت ندارد.
داورزنی در مورد اینکه وزارت ورزش چه کاری می‌کند که بانوان هم در کرسی‌های بین‌المللی نماینده داشته باشد، گفت: ما تلاش می‌کنیم بانوانی که صلاحیت دارند به کرسی‌های بین‌المللی راه پیدا کنند. در این موضوع بحث جنسیتی نداریم و نگاه نمی‌کنیم. به همه کمک می‌کنیم تا افراد شایسته رأی بیاورند. البته به بانوان توجه ویژه‌تر هم می‌کنیم و نگاه وزارت ورزش و دستگاه دیپلماسی به این موضوع جدی است. 
معاون وزیر ورزش در مورد میزبانی تیم‌های ایرانی در باشگاه‌های آسیا در خارج از کشور گفت: این موضوعی است که دوستان ما در فدراسیون فوتبال آن را دنبال می‌کنند و تمام تلاش‌ها این است که از حق مسلم‌مان برای میزبانی دفاع کنیم. ایران کشور امنی است و دوستان ما هم تلاش کنند و از این حق کوتاه نیایند.
وی ادامه داد: عربستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس با هزینه‌های هنگفت تلاش می‌کنند تا تصمیم‌گیری را تغییر دهند. مسئولان فدراسیون ما هم تلاش می‌کنند با همکاری برخی کشورهای دیگر مانند قطر، در داخل کشورمان میزبان حریفان آسیایی باشیم.
انتهای پیام/
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 451454
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *