۰
نائب رئيس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی:

فقر و بیکاری در سیستان و بلوچستان بي‌داد مي كند/ مسئولين بايد با تقويت ظرفيت هاي مختلف اين استان در راستاي تحقق اقتصادمقاومتي گام بردارند

نائب رئيس فراکسیون اشتغال و تولید و نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: فقر و بیکاری در سیستان و بلوچستان بي‌داد مي كند و مشكلات غیر قابل جبرانی بر زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی افراد دارد.
فقر و بیکاری در سیستان و بلوچستان بي‌داد مي كند/ مسئولين بايد با تقويت ظرفيت هاي مختلف اين استان در راستاي تحقق اقتصادمقاومتي گام بردارند
علي كرد در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما، با اشاره به ديدار با مدیر عامل شرکت های اقماری هلدینگ(شستا)، اظهار كرد: در اين ديدار مشكلات معیشتی، کمبود امکانات و معضلات اجتماعی سيستان و بلوچستان تشريح شد.

وي معضل مهم بیکاری را بزرگترین و مخرب ترین مشکل جامعه امروز دانست و تصريح كرد:  بيكاري اثرات سوء و غیر قابل جبرانی بر زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی افراد دارد.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حجم بسيار بالاي متقاضیان و جویندگان  کار در کشور، گفت :فشار ناشی از مشکل بیکاری و عدم بضاعت مالی مردم در تامین مایحتاج و مخارج زندگی در مناطق کم برخوردار و توسعه بیش از سایر نقاط خودنمایی مي كند.

عضو فراكسيون نمايندگان مستقل و ولايي مجلس شورای اسلامی مشکل بیکاری را دغدغه اصلی همه مسئولین نظام برشمرد و خاطرنشان كرد: نامگذاری  سال جاری از سوی رهبر انقلاب به عنوان سال تولید و اشتغال نشان از دغدغه رهبر انقلاب در خصوص بيكاري دارد.

وي با بيان اينكه تحقق اقتصاد مقاومتی پویا نتیجه تکیه بر منابع و توانمندی های داخلی است، تصريح داد: خوشبختانه استان سیستان و بلوچستان از نعمات و پتانسیلهای طبیعی و خدادادی بسيار زيادي برخوردار است که شرایط مناسبی برای رشد اقتصادی و سرمایه گذاری دارد.

نائب رئيس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه  محصولات زراعی و باغی حاشیه تفتان، محصول برنج ایرندگان و کارواندر و خرما میرجاوه از مرغوبترین و با کیفیت ترین گونه محصولات کشاورزی است، يادآور شد: پتانسیل بسيار زياد تولید سبزی در دهستان اسماعیل آباد و تولید انار در دهستان سنگان از کم نظیرترین محصولات استراتژیک استان است.

وي با اشاره به تولید گونه های با کیفیت و مرغوب پسته در سطح منطقه، اذعان كرد: توسعه و گسترش اراضی پسته کاری در استان به ويژه منطقه گوهر کوه در افزایش تولید و اشتغال منطقه و استان بسیار موثر است.

نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: شرکتهای وابسته هلدینگ بايد  در بخشهای مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی در سطح سيستان و بلوچستان سرمايه گذاري كنند تا دانشجويان و دانش آموزان بي بضاعت نيز از شرايط و فرصت هاي تحصيلي برخوردار شوند.

انتهای پیام/
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 451426
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *