۰
براي نخستين بار در سيستان و بلوچستان؛

احداث خانه بهداشت کارگری در شهرداری خاش/ بهداشت روانی کارگران به اندازه رعایت اصول ایمنی ضروری است

شهردار خاش گفت: براي نخستين بار در سيستان و بلوچستان، خانه بهداشت کارگری در شهرداری اين شهرستان احداث مي شود.
احداث خانه بهداشت کارگری در شهرداری خاش/ بهداشت روانی کارگران به اندازه رعایت اصول ایمنی ضروری است
عبدالمجيد تمنداني در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: طرح ارائه مراقبت های اولیه در خانه های بهداشت کارگری به‌ استناد ماده‌ 47 قانون‌ کار آیین‌نامه‌ تاسیس‌ مراکز بهداشت‌ کار در کارگاه‌ها بايد احداث شود.

وي با بيان اينكه اين طرح از سال 1366 در ايران آغاز شده است، تصريح كرد: تامین سلامت کارگران و اعضای خانواده آنها، ارتقای دانش بهداشتی و ایجاد رفتارهای مناسب بهداشتی در ميان کارگران و سالم سازی محیط کار در کارگاه های تولیدی، صنعتی، خدماتی و معادن از اهداف اجرای این طرح است.

تمنداني خاطرنشان كرد: وظایف اساسی خانه های بهداشت کارگری، امکان ارائه آموزش موازین بهداشت به کارگران، انجام بازدید دوره ای و مستقیم از تاسیسات بهداشتی و رفاهی کارگران، انجام کمک های اولیه در حوادث شغلی، تشکیل پرونده بهداشتی برای کارگران، گزارش به کمیته حفاظت وزارت کار و مدیریت  در خصوص مشکلات بهداشتی محیط کارگاه را فراهم می کنند.

وي توضيح داد: آموزش موازین بهداشت به نیروی انسانی شاغل در کارگاه، انجام کمک های اولیه در خونریزی های خارجی، شکستگی، خفگی، شوک، جمع آوری اطلاعات و آمار مورد نیاز از واحد صنعتی در ارتباط با مراقبت های بهداشتی اولیه و تکمیل فرم های استاندارد از جمله وظایف خانه بهداشت کارگری  اين شهرداري است.

شهردار خاش گفت: خانه های بهداشت کارگری امکان، اندازه گیری عوامل مضر محیط کار، صدور کارت های بهداشتی و کنترل و معرفی به کارگران مراکز بهداشتی و درمانی در مواقع بروز حادثه، رفع نواقص بهداشتی و سالم سازی محیط کار را تسهیل می کنند.

وي يادآور شد: با توجه به اینکه محور توسعه شهری توجه به نیروی انسانی است و باید مبنای حرکت و آبادانی شهر توسعه نیروی انسانی باشد.

تمنداني بر ارتقای ایمنی محیط کار و ایجاد فضای امن برای کارگران تاكيد كرد و ادامه داد:  رشد اقتصادی و بهره مندي هرچه بیشتر از تکنولوژی برای کارگران و کسانی که از ابزارها و امكانات جدید بهره مي گيرند خطراتی را نیز به همراه دارد که مقابله با این در بين كارگران شهرداري بسيار ضروري است.

وي با بيان اينكه با آگاه شدن کارگران از خطراتی که آنان را تهدید می‌کند زمینه جهت کاهش خطرات فراهم می‌شود، افزود: ارتقاء دانش و ایجاد رفتارهای بهداشتی مناسب و سالم سازی محیط کار و پیشگیری از بیماری‌های ناشی از کار از مهمترین اهداف ایجاد خانه های بهداشت کارگری شهرداري خاش به شمار مي رود.

تمنداني با بيان اينكه بدون تامین نیازهای مادی و رفاهی کارگران نمی توان به توسعه شهری کامل دست یافت، ادامه داد: دغدغه مديريت شهري خاش، ساختارمند کردن عملکرد و در مورد تامین معیشت و رفاه کارگران شهرداری است.

وي با تاكيد بر توجه به رفاه و معیشت  کارگران، اظهار كرد: خانه بهداشت کارگری  بايد در جهت رفاه حال کارگر و خانواده آن و حمايت از  مطالبات و حقوق کارگران باشد.

انتهاي پيام/
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 451356
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *