۰

افزایش احتمال سرطان و ناباروری با استفاده شبانه از تلفن همراه

نتایج یک بررسی نشان داد، وجود تلفن همراه در کنار افراد در طول شب تأثیرات نامطلوبی بر کیفیت خواب دارد و می‌تواند تبعات جبران ناپذیری به سلامت جسمی و روانی آنها وارد کند.
افزایش احتمال سرطان و ناباروری با استفاده شبانه از تلفن همراه
به گزارش سرویس خواندنی ها تفتان ما،به گفته محققان، وجود تلفن همراه در کنار افراد در طول شب تأثیرات نامطلوبی بر کیفیت خواب دارد و می‌تواند تبعات جبران ناپذیری به سلامت جسمی و روانی آنها وارد کند.
پژوهش‌ها ثابت کرده است، مشکل اصلی در مورد دستگاه تلفن همراه، نور صفحه نمایش آن است که در نسل جدید گوشی‌های هوشمند با وجود کیفیت بالای صفحه‌های نمایش، این مشکل دوچندان شده است.
شارل شوئلر، محقق دانشگاه هاروارد اظهار کرد: پرتوهایی که از صفحه تلفن همراه ساطع می‌شود، باعث ایجاد تداخل در روند طبیعی بدن در طول شبانه‌روز می‌شود.
به گفته وی، این پرتوها باعث تحریک شبکیه چشم و افزایش ساعات بیداری تا خواب می‌شود؛ زیرا نور یاد شده مانند سایر نورهای مصنوعی از ترشح هورمون ملاتونین که در طول خواب ترشح می‌شود، جلوگیری می‌کند.
وزارت بهداشت آمریکا با بیان اینکه خوابیدن در کنار گوشی به میزان قابل توجهی موجب ایجاد بعضی از سرطان‌های خاص می‌شود و احتمال ناباروری را افزایش می‌دهد، اعلام کرد: افراد باید در هنگام خواب تلفن همراه را از خود دور نگه دارند و خطر ابتلا به سرطان در خود را کاهش دهند؛ ضمن اینکه این مسئله به حفظ سلامت جسم و روان آنها نیز کمک می‌کند. 
مطالعات انجام شده در چندین کشور نشان می‌دهد، مردانی که ساعات زیادی گوشی در دست دارند و هنگام خواب نیز گوشی تلفن همراه را از خود دور نمی‌کنند، دارای پایین‌ترین میزان باروری هستند. 
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 451085
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *