۰
گزارش تفتان ما از چرايي وحدت حوزه و دانشگاه؛

وحدت حوزه و دانشگاه، راهبرد پیشرفت جامعه است/ اين وحدت سدي در مقابل فرار مغزها از كشور است

حوزه و دانشگاه دو نهاد علمی در جامعه هستند که وحدت و اتحاد ميان این دو نهاد تاثیر گذار می‌تواند پیش‌برنده اهداف و برنامه‌های نظام و انقلاب در عرصه علمی کشور باشد.
وحدت حوزه و دانشگاه، راهبرد پیشرفت جامعه است/ اين وحدت سدي در مقابل فرار مغزها از كشور است
به گزارش تفتان ما، 27  آذر ماه به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاري شده و اين روز که به نام شهید مفتح گره خورده است، شخصيتي كه در تاريخ مبارزات خود نقش بسيار مهم و اثرگذاري در وحدت ميان حوزه و دانشگاه و آگاه سازي ملت در لزوم و ضرورت اين وحدت داشته است.

شهيد آيت الله محمد مفتح ايجاد و تقويت وحدت و اتحاد بين حوزه و دانشگاه را وجهه همت خود قرار داد و در كنار آموزش و تربيت نيروهاي جوان به مبارزه با رژيم پهلوي پرداخت و سخنراني هاي وي در شهرهاي مختلف در روشنگري مواضع نهضت اسلامي و افشاي چهره رژيم پهلوي بسيار ماندگار و تاثيرگذار بود.

در واقع محبوبيت شهيد مفتح در بين طلاب و دانش آموزان به اخراج وي از آموزش و پرورش در سال 47 منجر شد و این روحانی مبارز، به نواحی بد آب و هوای جنوبی ایران تبعید شد و همواره در راه آگاه سازي مردم از هيچ كوششي دريغ نمي كرد تا جایی که شربت شهادت را در این راه نوشيد و راه ماندگارش با تدبیر امام راحل از سوی دانشگاهیان و حوزویان ادامه می‎یابد.

https://www.uplooder.net/img/image/71/2f175669b93592af64236b69a60c14ae/1.jpg
 
علي اي حال وحدت ميان حوزه و دانشگاه سبب هدايت علم و گره خوردن تخصص ها با مباني ديني مي شود و اگر وحدت و اتحاد ميان حوزه و دانشگاه تحقق پيدا كند بدون شك در عرصه جامعه افرادي تربيت و رشد مي يابند كه هم تخصص و هم تعهد دارند.

رهبر انقلاب اسلامي در خصوص اهميت وحدت ميان حوزه و دانشگاه می فرمایند: "وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف، و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل، جامعه امام، جامعه پیشاهنگ، جامعه الگو حرکت كند."

وحدت حوزه و دانشگاه یکی از راه‌‌های رفع مشکلات جامعه است
امام جمعه و استاد حوزه علميه خواهران شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به هفته وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آيت الله مفتح، اظهار كرد: امام خميني(ره) از ابتداي نهضت به آفت جدايي حوزه و دانشگاه توجه ويژه اي داشت و لذا جهان خواران همواره با نقشه ها و توطئه هاي شوم خود به دنبال جدايي بين اين دو عرصه مهم هستند.  

حجت الاسلام غلامرضا دهقان با بيان اينكه شهيدان مطهري  و مفتح از مناديان وحدت حوزه و دانشگاه بودند، تصريح كرد: اين دو شهيد والامقام همواره در راستاي تقويت اتحاد در ميان وحدت و دانشگاه گام هاي بسياري را برداشتند.

اين كارشناس مسائل مذهبي گفت: وحدت ميان حوزه ودانشگاه از يادگاري هاي بسيار مهم امام راحل است و لذا در عصركنوني به سطوح عالي تري از وحدت ميان اين دو مكان مهم نياز داريم يكي از اين مسائل مهم توليد علوم اسلامي است.


 
رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان خاش با بيان اينكه حوزه و دانشگاه مكمل يكديگر هستند، ادامه داد: اين دو عرصه مهم بايد همواره در كنار يكديگر باشند تا شاهد دستاوردهاي عظيم در ايران اسلامي باشيم.

امام جمعه شهرستان خاش با بيان اينكه باقی ماندن دین در زندگی هر مومنی در گرو حمایت از حوزه و علمای دینی است، خاطرنشان كرد: وحدت حوزه ها و دانشگاه ها باعث رشد و توسعه جامعه در زمينه ها و عرصه هاي مختلف مي شود و دشمنان اسلام را نااميد و مايوس مي كند.

http://www.beytoote.com/images/stories/economic/hhe2843-unity-science.jpg
 
حجت الاسلام دهقان با بيان اينكه دانشگاه ها و حوزه علمیه باید از فرار مغزها جلوگیری کنند، اذعان كرد: روحانيون در دانشگاه ها بايد حضور پيدا كنند و وحدت و اتحاد ميان اين دو عرصه مهم سبب تقویت روحیه تعهد به انقلاب و ولایت فقیه مي شود.

استاد حوزه علميه خواهران اظهار كرد: رهبر انقلاب اسلامي همواره بر مسئله مهم اتحاد و وحدت  ميان حوزه و دانشگاه تاكيد مي فرمايند و لذا با تقويت اين مسئله مي توان زمینه پیشرفت علمی و اسلامی، تعالی و استقلال کشور را فرهم کند.

انتهای پیام/
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 451068
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *