۰
رئيس اداره بورس و بازارها و دبیر کمیته مبارزه با پولشویی ایران:

قاچاق اسلحه و مواد مخدر مصداق بارز پولشويي است/ برگزاري نخستين دوره آموزشي مبارزه با پولشويي در شهرستان خاش

رئيس اداره بورس و بازارها و دبیر کمیته مبارزه با پولشویی ایران گفت: قاچاق اسلحه و مواد مخدر مصداق بارز پولشويي است و طی آن پول‌های نامشروع وارد چرخه اقتصادی مي شود و گردش قانونی پیدا می‌کنند.
قاچاق اسلحه و مواد مخدر مصداق بارز پولشويي است/ برگزاري نخستين دوره آموزشي مبارزه با پولشويي در شهرستان خاش
به گزارش  تفتان ما، روح الله نجفی در كارگاه آموزشي پولشويي كه در شهرستان خاش برگزار شد، اظهار كرد: قاچاق اسلحه و انسان، رشوه، اخاذي، مواد مخدر، كلاهبرداري و غيره از جمله جرایمی است که منشاء پولشویی دارد.

وي با بيان اينكه توجه به دستورالعمل معاملات و فعالیت ها بسيار اثر گذار است، تصريح كرد: شناخت از مشتريان در واحدهاي توليدي و تجاري به سالم بودن فعاليت هاي تجاري و اقتصادي كمك مي كند.

نجفي گفت: پولشویی فرایندی است که طی آن پول‌های نامشروع وارد چرخه اقتصادی مي شود و گردش قانونی پیدا می‌کنند.

وي با بيان اينكه شرکت های بزرگ تولیدی و صنعتی مانند سیمان خاش بهترين الگو براي مبارزه با پولشويي هستند، خاطرنشان كرد: شركت سيمان خاش قطب اقتصادي و تجاري در منطقه است و اين شركت عملكرد موفق و مناسبي در مسئله عرضه و فروش محصولات با كيفيت و صادرات دارد و لذا مسئله پولشويي براي اين شركت داراي اهميت بسزايي است.

گفتني است؛ در این کارگاه یک روزه آموزشی مهمترین مبانی مبارزه با پولشویی مورد بحث قرار گرفت.

مفاهیم و کلیات مبارزه با پولشویی، آشنايي با روش های شناسایی عملیات و معاملات مشکوک به پولشویی، آشنايي با مفاهیم مربوط به روش های شناسايي مشتريان و پذیرش مشتريان و آشنايي با سیستم هاي کشف معاملات و عمليات مشکوک و نحوه گزارش دهی آن در این کارگاه مورد اشاره قرار گرفتند.

انتهاي پيام/
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 451012
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *