۰
فرماندار خاش:

فرهنگسازی برای تامین امنیت غذایی حفظ ثروت ملی است/ 50 مرکز درمانی شهرستان خاش زیرساخت مخابراتی ندارند

فرماندار شهرستان خاش گفت: فرهنگسازی برای تامین امنیت غذایی حفظ ثروت ملی است و لذا بايد همه مسئولين به اين مسئله مهم توجه كنند.
فرهنگسازی برای تامین امنیت غذایی حفظ ثروت ملی است/ 50 مرکز درمانی شهرستان خاش زیرساخت مخابراتی ندارند
به گزارش تفتان ما، محمداکبر چاکرزهی در نشست اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی خاش، با قدرداني از تلاش ها و حضور نيروهاي ارزشمند ارتش در بيمارستان صحرايي ايرندگان، اظهار كرد: مسئله بهداشت و امنیت غذایی رابطه تنگاتنگی با سلامت جامعه و مردم دارد.

وي با بيان اينكه بايد دستگاه هاي شهرستان خاش نسبت به تامین سلامت و امنیت غذایی نظارت جدی داشته باشند، تصريح كرد:  پایش و کنترل بیماری ها از جمله آنفلوآنزای پرندگان در دستگاههای مختلف انجام می شود ولي بايد برنامه های آموزشی و پیشگیری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

چاكرزهي گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، عید نوروز و حضور مسافران و گردشگران در این شهرستان، نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی در راستاي رعایت موارد بهداشتی بسيار مهم است.

وي با بيان اينكه بايد هرچه زودتر مشكلات تركيدگي لوله هاي آب در سطح شهرستان خاش رفع شود، افزود: آب آشاميدني سالم رابطه مستقيمي با بهداشت افراد دارد و لذا اجرای طرح های پیشگیری بهداشتی و درمانی که در طول سال چند نوبت انجام می شود به حفظ سلامت مردم کمک می کند.


 
فرماندار شهرستان خاش با تاكيد بر اينكه بايد زباله ها و نخاله ها به موقع از سطح شهر جمع آوري شوند، ادامه داد: کنترل کیفی آب شرب مخازن روستایی و شهری از طریق کلرزنی، شست ‌و شو و لایروبی مخازن آب امري بسيار ضروري است.

وي با بيان اينكه بايد همواره بر پخت نان و بهداشت مدارس نظارت شود، خاطرنشان كرد: توجه به نیازهای بهداشتی دانش آموزان در مدارس و تامین فوری سوخت مدارس و اهمیت دادن به سلامت فرزندان مردم در این فصل سرما، ارائه گزارش بهداشت در خصوص مرگ و میر مادران باردار، کودکان و نیز بالا بردن شاخص های خدمات سلامت از مسائلي است كه بايد در كارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان خاش به آن توجه شود.


 
چاكرزهي با بيان اينكه عرضه مرغ زنده يكي از معضلات و مشكلات شهرستان خاش است، گفت: متولیان امنیت غذایی و سلامت شهرستان باید این مسئله را با دقت رصد کرده و با متخلفان برخورد کنند.

وي اذعان كرد: باید بر نحوه عرضه مواد غذایی و تاریخ‌ مصرف آنها نظارت بیشتری داشته باشیم و هر گونه قصور در تامین سلامت و امنیت غذایی مردم غیر قابل قبول است.

بهداشت عمومی از حقوق شهروندی است
امام جمعه و رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان خاش در ادامه اين نشست با استناد به آیات و روایات دینی، اظهار كرد: مسئله حفظ سلامتي و بهداشت فردي در آيات و روايات مختلفي تاكيد شده است.


 
حجت الاسلام غلامرضا دهقان با بيان اينكه بهداشت عمومی از حقوق شهروندی است، گفت: با تهدید کنندگان سلامت و امنیت غذایی مردم باید قاطعانه برخورد کرد تا سلامت و امنیت غذایی آنان به خطر نیافتد.

50 مرکز درمانی شهرستان خاش زیرساخت مخابراتی ندارند
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش نیز در ادامه اين نشست، اظهار كرد: سامانه سیب برای خدمات دهی مناسب به مردم اهمیت دارد و متاسفانه 50 مرکز درمانی زیرساخت مخابراتی ندارند.


 
محمد رخشانی افزود: سامانه کاغذی از مسیر خدمات دهی در حوزه سلامت جمع آوری شده و با راه اندازي سامانه یکپارچه بهداشت 'سیب' از شهریور امسال بیماران مراجعه کننده به مرکز درمانی خاش و نقاط مختلف کشور می توانند برای تشخیص و درمان خود اقدام کنند.

يك نفر براثر سگ گرفتي در خاش جان باخت
وي تصريح كرد: قلاده گذاری سگ های ولگرد و مقابله با آسیب های این حیوانات و بیماری هاری بسيار مهم است و در این موضوع یک فوتی گزارش شده است.

رخشانی با تاکید بر بررسی مشکلات بوی نامطبوع احساس شده در خاش، افزود: جهت پیشگیری از بیماری های فصلی و دور شدن از تجویز آنتی بیوتیک ها بسیج همگانی و همکاری های مردم و دستگاه های اجرایی ضروری است.

مصرف داروها و آنتی بیوتیک ها عوارض خاص خود را دارد
وی با بيان اينكه مصرف داروها و آنتی بیوتیک ها عوارض خاص خود را دارد، گفت: در سنین میان سالی و پیری خطرات استفاده نابجا از آنتی بیوتیک ها موارد خود را نشان می دهد.


 
رخشانی تاكيد كرد: بايد به مشکلات کارکنان ادارات و نهادها و معاینات شغلی، مقابله با بیماری های تب مالت، تب کریمه کنگو و فلج اطفال توجه شود.

نظارت بهداشتی بر کشتارگاه طیور از خواسته هاي مردم است
رئیس شورای اسلامی شهرستان خاش نیز در ادامه اين نشست گفت: توجه به کمبود نیروهای دندانپزشکی و بهورزان، رفع مشکلات تامین آب آشامیدنی ساکنان نقاط روستایی، ضرورت تامین و خدمات دهی پزشکان در روستاها و مراکز دهستان ها از مهمترين درخواست ها و مطالبات مردمي است.


 
عیدمحمد قلندرزهی تصريح كرد: نظارت فنی بر ساخت و سازها و تعیین تکلیف کردن پروژه های بهداشتی، نظارت بهداشتی بر کشتارگاه طیور و فعال کردن مطب در تخصص های مختلف از ساير خواسته های مهم مردم شهرستان خاش است.

سایت زباله ارتش، شهرداری و شهر نوک آباد باید مجوز قانونی بگیرند
رئیس اداره محیط زیست شهرستان خاش هم توجه به برگزاری نشست کمیته پسماند و شرکت اعضاء در آن و کمک به بررسی و رفع مشکلات را تاكيد كرد.

جواد عرب مجاهد با بيان اينكه بايد سایت زباله ارتش، شهرداری و شهر نوک آباد باید مجوز قانونی بگیرند، تصريح كرد: زباله های بیمارستانی هم در محیطی مشخص و تعیین شده در ترانشه های حفر شده دفع بهداشتی شود.

وی بر ضرورت برخورد قاطع با متخلفان رهاسازی فاضلاب در معابر شهری و حاشیه روستاها، ساماندهی میدان دام و کشتار و ذبح بهداشتی دام و مرغ زنده، دیوار کشی زمین های خالی داخل و حاشیه شهر و مقابله با معضلات کارتن خواب ها، معتادان و زباله دزدها تاکید کرد.

کار جمع آوری زباله ها و نخاله های ساختمانی انجام می شود
معاون شهردار خاش نیز با اشاره به اینکه در چند نوبت کار جمع آوری زباله ها و نخاله های ساختمانی انجام می شود.

عبدالوحید هاشمزهی گفت: در مسائل مختلف مانند اتلاف سگ‌های ولگرد و دفع بهداشتی زباله ها و ساماندهی میدان دام و طیور شهرداری پای کار است.

به گزارش  تفتان ما، مدیران ادارات دامپزشکی، آب و فاضلاب شهری و روستایی و کار و تعاون و رفاه اجتماعی خاش نیز در این نشست گزارش هایی از اقدامات انجام شده ارائه دادند.
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 450988
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *