۰

نیمی از افراد میانسال گرفتار تصلب شرایین می‌شوند

بر اساس نتایج به دست آمده از یک بررسی، میزان بالای کلسترول بد علت اصلی ابتلای افراد سالم به حملات قلبی یا سکته در میانسالی است؛ علاوه بر این بیش از نیمی از افراد میانسال دچار تصلب شرایین هستند.
نیمی از افراد میانسال گرفتار تصلب شرایین می‌شوند
به گزارش سرویس خواندنی ها تفتان ما،نتایج یک دهه بررسی نشان داده است، میزان بالای کلسترول بد یا LDL علت اصلی ابتلای افراد سالم به حملات قلبی یا سکته در میانسالی است؛ علاوه بر این بیش از نیمی از افراد میانسال دچار تصلب شرایین هستند.
به گفته کارشناسان بهداشتی، کلسترول LDL عامل پیش‌بینی‌کننده اصلی تصلب شرایین است که به مرور زمان موجب گرفتگی عروق می‌شود.
بد بودن کلسترول LDL ناشی از ساختار شیمیایی آن است؛ کلسترول LDL بخشی مهم از فرایند تنگ شدن سرخرگ‌هاست که به آن تصلب شرایین گفته می‌شود.
در مقایسه با انسداد تدریجی رگ‌ها، شکسته شدن ناگهانی مقداری از سطح پلاک کلسترول، خطر بزرگ‌تری محسوب می‌شود به این دلیل که یک لخته خونی روی پلاک شکسته شکل گرفته و باعث حمله قلبی شود.
خاویار سانز سرپرست تیم تحقیق از مرکز مطالعات ملی قلب و عروق اسپانیا، در این باره می‌گوید: «حتی در افراد دارای فشار خون، قند خون و کلسترول مطلوب، ما متوجه ارتباط مستقل بین میزان LDL و وجود تصلب شرایین شدیم».
به گفته متخصصان، عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند با بالا بردن میزان کلسترول احتمال بروز حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش دهند؛ رژیم غذایی ناسالم، بی‌تحرکی، استعمال دخانیات و چاقی از مهم‌ترین این عوامل هستند.
انتهای پیام/ 
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 450978
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *