۰

طرح‌های فانتزی مانند طرح کارورزی نوعی فرار دولت روحانی از حل جدی مسائل است

فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است: بی‌ثباتی در بازارهای ارز و کار و گرایش دولت به نئولیبرالیسم، فروش دارایی‌های خود و طرح‌های فانتزی مانند طرح کارورزی نوعی فرار دولت روحانی از حل جدی مسائل است.
طرح‌های فانتزی مانند طرح کارورزی نوعی فرار دولت روحانی از حل جدی مسائل است
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما،ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح طلب امروز دوشنبه 96/9/20 گفت و گویی با روزنامه آرمان انجام داده است که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید:
*‌جامعه به نوع چینش کابینه و عملکرد رئیس‌جمهور طی چند ماه گذشته می‌نگرد و درمی‌یابد که دستاوردهای دولت اول روحانی به مراتب بیشتر از چندماهه اخیر است و هنوز رئیس قوه مجریه می‌خواهد از دستاوردهای دوره اول خویش استفاده کند.
* اگر دولت در خاورمیانه عرصه را به دیگران واگذار کند و تیم دیپلماسی در پیشبرد سیاست خارجی نقشی نداشته باشند، دیگر برجام را نیز از دست خواهیم داد. بی‌ثباتی در بازارهای ارز و کار و گرایش دولت به نئولیبرالیسم، فروش دارایی‌های خود و طرح‌های فانتزی مانند طرح کارورزی نوعی فرار دولت روحانی از حل جدی مسائل است. در مورد مسائل امنیتی، به‌رغم فعالیت‌های گسترده دستگاه دیپلماسی در دولت اول به نظر من، دولت دوم دچار سستی شده است.
*  نسل من تصور نادرستی از غرب و آمریکا داشتند چراکه آنها غرب را یکپارچه و همه کنشگران آمریکا را امپریالیست می‌انگاشتند اما در قضایای بعدی همچون برجام متوجه شدیم که شکاف‌های متعددی در داخل آمریکا و میان آمریکا و جامعه جهانی وجود دارد. برخی از اعضای کنگره آمریکا این موضوعات را محکوم کردند. بنابراین ایران می‌تواند با استفاده از این شکاف‌ها موتور دیپلماسی خود را روشن کند تا منافع ایران تضمین و منافع رژیم اشغالگر قدس تضعیف شوند.
*‌به نظر من دولت راهکار درستی در پیش نگرفته است. ما اکنون با لشکر ذخیره بیکاران مواجه‌ایم که صرفا حاشیه‌نشین نیستند بلکه در دانشگاه‌ها و کوی و برزن دیده می‌شوند. اکنون اقتصاد ما با وضعیت بغرنجی مواجه است و دولت راه‌حل نئولیبرالی را در پیش گرفته است. در این اندیشه امنیت سرمایه‌داران بیشتر و برخی خدمات مانند آموزش و بهداشت کالا‌سازی می‌شوند و پول آنها را از بدنه جامعه می‌گیرند. این سیاست‌ها دولت روحانی را متضرر خواهدکرد چراکه بدنه جامعه آبستن خیزش مجدد پوپولیسم است. با این سیاست‌های نئولیبرالی در سال‌های 98 و 1400 شکست خواهیم خورد‌.
*‌رئیس قوه مجریه اکنون در موقعیت ممتازی قرار گرفته و وعده‌های زیادی برای رتق و فتق مشکلات اقتصاد بخش خصوصی سر داده اما اکنون ظاهرا به نحوه دیگری سخن می‌گوید و عمل می‌کند. دیپلماسی آقای روحانی در منطقه تعطیل شده و همه واکنش‌ها را از دولت گرفته است. آقای روحانی کجاست؟ اگر ایشان ایستادگی به خرج ندهد، چه کسی ایستادگی کند؟ دانشجویان؟ مردم ایران به آقای روحانی رأی دادند تا پاسدار منافع مردم در داخل و خارج از مرزها باشد و چهره نوینی از ایران را در معرض دید همگان قرار دهد. رئیس‌جمهور باید در داخل کشور تحولاتی ایجاد کند، اما از گفت‌وگو با اصلاح‌طلبان و... پرهیز می‌کند. مگر رئیس قوه مجریه می‌تواند به عنوان نفر دوم کشور و رئیس قوه اجرایی خود را به ندیدن بزند؟ این رفتارها به ضرر ایشان تمام خواهد شد.
* اگر دولت در همین مسیر فعلی حرکت کند، متاسفانه در انتخابات آینده اصلاح‌طلبان شکست خواهند خورد. مبرم‌ترین وظیفه آقای روحانی پایبندی به شعارهاست. در این مرحله اعتمادسازی رخ می‌دهد و این اعتماد باعث می‌شود که ظرفیت‌های دموکراتیک قانون اساسی فعال شود، مشارکت مردم به حداکثر خود رسد و بر همه بحران‌های آینده پیروز شویم.
 
 
 
مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.
بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 450931
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *