وزير ارتباطات و فناوري:

رتبه 90 ایران از نظر گراني اينترنت"ثابت" در دنيا/ كانال هاي ضدانقلاب به زودي فيلتر مي شوند

13 آذر 1396 ساعت 8:20

وزير ارتباطات و فناوري گفت: ايران از نظر گراني اينترنت "ثابت" در دنيا رتبه 90 را دارد و اين يكي از مهمترين دغدغه هاي اين وزارتخانه است.


محمدجواد آذري جهرمي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به اينترنت غيرحجمي يا همان منصفانه، اظهار كرد: ايران از نظر ارزاني اينترنت "همراه" جزء 10 كشور اول دنياست.

وي با بيان اينكه اينترنت "ثابت" ايران بسيار گران است، گفت: ايران از نظر گراني اينترنت ثابت در دنيا رتبه 90 را دارد كه اين يكي از مهمترين مشكلات و دغدغه هاي وزارت ارتباطات و فناوري بود.

آذري جهرمي با بيان اينكه طرح اينترنت غيرحجمي و منصفانه براي اينترنت ثابت در ايران آغاز شده است، افزود: تمامي تعرفه هاي اينترنت هاي ثابت در كشور اصلاح و نسبت به قبل ارزان تر شده است.

وي ادامه داد: در نظام جديد اينترنت ثابت، ديگر مدل حجمي وجود ندارد و قيمت هاي يك چهارم شده و تلاش كرديم تعرفه و هزينه ها را مساوي كنيم تا مقرون به صرفه شود.

وزير ارتباطات و فناوري خاطرنشان كرد: با راه اندازي طرح اينترنت غيرحجمي يكي از مهمترين اقدامات اين وزارتخانه در راستاي ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم و خصوصاً قشر ضعيف جامعه بوده تا همه افراد با هر وضعيت مالي بتوانند بهترين استفاده را از اينترنت و فضاي مجازي داشته باشند.

وي با بيان اينكه همه سرويس دهنده هاي اينترنت ثابت موظف هستند در كوتاه ترين زمان ممكن جابجايي مشتركين را انجام دهند، ادامه داد: نبايد ميزان سرعت مشتركين پس از رسيدن به سقف مصرف منصفانه و غيرحجمي براي همه مشتركين يكسان باشد.

آذري جهرمي با بيان اينكه مردم در حال حاضر با استفاده از سرويس هاي جديد تفاوت قابل ملاحظه اي را با قبل درك خواهند كرد، گفت: با اجراي طرح غيرحجمي رقابت در بازار سرويس دهنده هاي اينترنت ثابت زياد شده و اين مسئله كاهش بسيار زياد هزينه ها را به دنبال خواهد داشت.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار تفتان ما مبني بر اينكه "برخورد با كانال هاي ضد انقلاب به كجا رسيده است"، تصريح كرد: وزارت ارتباطات برنامه ويژه اي براي برخورد با كانال هاي ضد انقلاب و مستهجن دارد كه اين برنامه در حال اجراست و تعداد زيادي از كانال ها فيلتر شده و به زودي نيز فيلتر مي شود.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار تفتان ما مبني بر اينكه "برنامه وزارت ارتباطات و فناوري براي فيلتركردن تلگرام در ايران چيست؟ "، اذعان كرد: وزارت ارتباطات و فناوري مسئول فيلتر كردن نيست بلكه اين وزارتخانه به دنبال توسعه اينترنت و فضاي مجازي است نه محدودسازي اينترنت.

وي با بيان اينكه استان سيستان و بلوچستان به لحاظ بهره مندي از اينترنت رتبه 31 را در ايران دارد، اظهار كرد: وزارت ارتباطات و فناوري براي پوشش هرچه بهتر اينترنت و ارتباطات در مسيرهاي جاده اي و روستايي برنامه ويژه اي دارد و به  همين منظور با مكاتبات انجام شده به سازمان مقررات و تنظيم ارتباطات قرار است اين سازمان به زودي گزارش كاملي از وضعيت روستاها،  جاده ها و پوشش آنتن دهي تلفن را ارئه كند تا در اين خصوص برنامه ريزي هاي هدفمند انجام شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 450798

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/450798/رتبه-90-ایران-نظر-گراني-اينترنت-ثابت-دنيا-كانال-هاي-ضدانقلاب-زودي-فيلتر-مي-شوند

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir