۰
امام جمعه و رئيس اداره تبليغات اسلامي خاش:

فراگیری مهارتهای فنی و حرفه ای نقش اساسی در کارآفرینی جوانان دارد/ مهارت آموزي به تحقق شعار سال"اقتصادمقاومتي؛ توليد و اشتغال" كمك مي كند

امام جمعه و رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان خاش گفت: فراگیری مهارتهای فنی و حرفه ای نقش اساسی در کارآفرینی جوانان دارد و هر فردی که حداقل یک مهارت داشته باشد و مسائل نظری و علمی را با آن همراه کند یقیناً منشاء خدمت و اثر در جامعه خواهد بود.
فراگیری مهارتهای فنی و حرفه ای نقش اساسی در کارآفرینی جوانان دارد/ مهارت آموزي به تحقق شعار سال"اقتصادمقاومتي؛ توليد و اشتغال" كمك مي كند
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در بازديد از مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان خاش، اظهار كرد: مراکز فنی و حرفه ای به ایجاد اشتغال و توانمند سازی جوانان بسیار كمك مي كنند و نقش مهمي در تحقق شعار سال"اقتصادمقاومتي؛ توليد و اشتغال" دارند.

وي بيان كرد: تحصیل دانش و در کنار آن فراگیری آموزش های عملی در رشته های مختلف در فنی و حرفه ای و بر حسب نیاز کشور و شهرستان خاش می تواند در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی نقش مهمي داشته باشد.

حجت الاسلام دهقان با بيان اينكه یکی از راههای ایجاد اشتغال کسب مهارت و آموزش فنی و حرفه ای است، گفت: در معارف دینی آمده است که « عالم بی عمل و چشمه بی آب یکی است » منظور از عالم بی عمل شخصی است که دانش دارد اما کاربردی نیست، فنی و حرفه ای می خواهد بگوید که ما عالم با عمل تربیت می کنیم.

وي تصريح كرد: فنی و حرفه ای  در جایگاهی است که دو فضیلت « علم و عمل » را در خود جمع کرده است و باید شرایطی فراهم شود که جوانان با یادگیری آموزش های لازم در فرایند اشتغال و جذب در شرکت ها قرار گیرند.

امام جمعه شهرستان خاش اذعان كرد: اگر شرکت و نهادی اعلام جذب نیروی مهارتی کند جوانان با آموزش های لازم وارد بازار کار شوند.

وي اظهار كرد: هر فردی که حداقل یک مهارت داشته باشد و مسائل نظری و علمی را با آن همراه کند یقیناً منشاء خدمت و اثر در جامعه خواهد بود.

استفبال فراگیران و هنرآموزان از کلاس های فنی و حرفه ای بسیار زیاد است
رئيس مركز  آموزش فني و حرفه اي خواهران شهرستان خاش نيز در ادامه با بيان اينكه امروز اشتغال و تولید که مقام معظم رهبری می فرمایند مصداقش آموزش فنی و حرفه ای است، گفت: دانشجویان که مدارک دانشگاهی دارند به دلیل نداشتن فن و مهارت کافی بیکار هستند.

آمنه هاشمزهي بيان كرد: استفبال فراگیران و هنرآموزان از کلاس های فنی و حرفه ای بسیار زیاد است و تاكنون افراد زيادي وارد بازار كار شدند.
 
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران خاش با بیان اینکه در شهرستان خاش مراکز آموزشگاه آزاد بسیار زیادی مشغول آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به خواهران هستند، گفت: بازدیدکنندگان مرکز امسال در هفته بازدید همگانی با رشته های جدید مهارتی متناسب با نیازهای روز جامعه  آشنا شدند.
 
هاشمزائی افزود: رشته های پری وار، چهل تکه دوز با دست، نمد بافی، سوزن دوزی، لباس سنتی بلوچی، قلاب بافی، روبان کاری، پولک کاری، عروسک دوز مقدماتی، رایانه و غیره در مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران خاش آموزش داده می شود. 
 
وی با بیان اینکه بانوان باید جهت فراگیری آموزش های مهارتی به مراکز فنی و حرفه ای مراجعه کنند، تصریح کرد: امسال رشته های آموزش مهارتی  در مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران خاش زیاد شده و به صورت کاملا رایگان این آموزش ها به بانوان خاشی داده می شود.
 
هاشمزائی با بیان اینکه مربیان مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران خاش افراد مجرب و کار آزموده هستند، خاطرنشان کرد: بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند لذا توانمند سازی مهارتی و هدایت آنها به سمت راه اندازی مشاغل کوچک و خانگی و درآمد زایی تاثیر بسزایی در چرخه تولید و حتی کاستن از بار مشکلات بیکاری و بی درآمدی در جامعه خواهد داشت.

انتهاي پيام/
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 450779
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *