امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء خاش در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته؛

تقویت وحدت و اتحاد یک ضرورت است

10 آذر 1396 ساعت 16:00

امام جمعه مسجد حنفاء شهرستان خاش گفت: تقویت وحدت و اتحاد یک ضرورت است و لذا بايد مسلمانان بيش از پيش انسجام و برادري خود را حفظ كنند.


به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان‌ما، مولوی عبدالستار حسین زهی در خطبه های نماز جمعه اين هفته، اظهار كرد: پیامبر یعنی وحدت و در هم شکستن بتها و پاک کردن خانه خدا و قرار دادن خانه کعبه به عنوان مرکز اتحاد و انسجام و نيز بيدار كردن انسانها را از خواب غفلت و جهل و نجات بشر از تاریکی های شرک و کفر است.

وي گفت: پیامبر(ص) در دوازدهم ما ربیع الاول چشم به جهان گشود که ربیع به معنای بهار است که پیامبر با ولادت خویش تمام این جهان را گلستان ساخت.

مولوي حسين زهي با بيان اينكه پیامبر(ص) لقب محمد امین را داشت، افزود: با وجود سرداران در قریش و سرمایه داران و افراد مورد اطمینان در آن زمان پیامبر چنان امانتدار بود که در تمام جزیرة العرب معروف و مشهور بود.

وي طبق روايات  اگر می خواهید اخلاق پیامبر را بدانید قرآن را تلاوت کنید، تصريح كرد: متاسفانه امروزه هر شغل و هر کاری را به غیر از تلاوت قرآن را با افتخار تمام انجام می دهیم.

امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء شهرستان خاش اذعان كرد: فرزندان ما سرکش و نافرمان می شوند تنها سبب آن این است که از قرآن دورند و لذا تنها راه نجات و آشنایی با اخلاق پیامبر تلاوت قرآن است.

مولوي حسين زهي در پایان از مردم عزیز خواست تا در حد توان به مردم زلزله زده استان کرمانشاه کمک کنند و در حق آنها دعای خیر کنندو هفته وحدت را تبریک گفته و از مردم خواست تا از هر گونه اختلاف و دو دستگی دوری کنند.

انتهاي پيام/


کد مطلب: 450766

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/450766/تقویت-وحدت-اتحاد-یک-ضرورت

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir