۰
امام جمعه شهرستان خاش:

طبق آيه 34 سوره نساء، زنان هرگز بدون اجازه ولي و همسر نمي توانند از كشور خارج شوند

امام جمعه شهرستان خاش گفت: طبق آيه 34 سوره نساء، زنان هرگز بدون اجازه ولي و همسر نمي توانند از كشور خارج شوند و دولت بايد به اين مسئله توجه كند.
طبق آيه 34 سوره نساء، زنان هرگز بدون اجازه ولي و همسر نمي توانند از كشور خارج شوند
حجت الاسلام غلامرضا دهقان در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به حذف شرط اذن ولي و همسر جهت دريافت پاسپورت و خروج زنان از کشور، اظهار كرد:خروج زنان از كشور بايد با اذن پدر و يا همسر باشد چرا كه در كشورهاي بيگانه هر لحظه خطر زنان را تهديد مي كند.
وي بيان كرد: طرح حذف شرط اذن ولي و همسر جهت دريافت پاسپورت و خروج زنان از کشور خلاف موازين شرعي و ديني است و شوراي نگهبان نسبت به اين مسئله واكنش نشان خواهد داد.
حجت الاسلام دهقان با بيان اينكه به نظر مي رسد اين طرح با بندهاي سند 2030 بسيار شباهت دارد، گفت: دولت ظاهراً سند 2030 را لغو و متوقف كرده است و لذا اجراي اينگونه طرح ها چه لزومي دارد؟.
وي با اشاره به آيه شريفه" الرّجال قوّامون على النّساء؛ مردان سرپرست و عهده دار امور زنان هستند"، اظهار كرد: خانواده ركن اساسي يك جامعه است و همانند اجتماع بزرگ نياز به رهبر و سرپرست دارد و لذا در خانواده هر اقدامي قرار باشد انجام شود طبق دين مبين اسلام  بايد از ولي و سرپرست اجازه گرفته شود.
انتهاي پيام/
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 450184
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *