۰
گزارش تفتان ما از اقدام به موقع سپاه در حمله موشكي به داعش؛

اقدام موشکی سپاه به قلب داعش، مشت محکمی بر دهان استكبار جهاني بود/ اقتدار ایران، ثبات امنیت در منطقه است

عملیات موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در دل این گروهک تکفیری و حامیانش ترس و هراس عجیبی انداخته است و اين عمليات در حقيقت پاسخ مقتدرانه به گستاخی و ترقه‌بازی تروریست‌ها در تهران بود و توان دفاعی و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت .
اقدام موشکی سپاه به قلب داعش، مشت محکمی بر دهان استكبار جهاني بود/ اقتدار ایران، ثبات امنیت در منطقه است
به گزارش خبرنگار تفتان ما، شلیک موشک از خاک میهن اسلامی ایران به خاک کشور سوريه که با هماهنگی دو کشور و با هدف مقابله با تروریستها صورت گرفته پیام روشنی دارد و آن پیام نمایش اقتدار و صلابت و شکوه ایران در جهت تامین و ثبات امنیت در منطقه و سیلی زدن به دشمنان اسلام و انقلاب است و باید غرب و آمریکا به خود بیایند.
 
عظمت و سربلندی ایران بیش از هر چیزی دارای اهمیت بوده و سیلی ملت به دشمنان پاسخی محکم به تهدیدها و تجاوزات است.
 
اقدام ستودنی و با ارزش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شلیک موشک به مقر تروریستها در دلهای ملت شجاع ایران اسلامی امید و شادی به ارمغان آورد.
 
سردار سنایی راد معاون سیاسی سپاه در اين خصوص بیان کرد: موشک باران دیشب این پیام را به تروریست ها می دهد که اگر بخواهند به شرارت های شان ادامه دهند با سیلی محکم مواجه می شوند و الزاماً ضربه زدن به آنها در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران معنایی نمی دهد.
 
به گفته این سردار سپاه با توجه به نوع  انتخاب اهداف و تجمع تروریست های تکفیری در این منطقه می توان میزان تلفات انها را در نیروی انسانی و امکانات لجستیکی بالا پیش بینی کرد.
 
سردار سنایی گفت: حمله مجدد از سوی سپاه تابع تصمیماتی است که در مجموعه شورای عالی امنیت ملی و ستاد فرماندهی کل قوا و مجموعه سپاه گرفته شود و بستگی به موقعیت های پیش رو خواهد داشت.
 
واکنش های بین المللی به حمله موشکی مقتدرانه سپاه نیز قابل توجه هست:
 
لوفيگارو نوشت: ايران براي نخستين بار از خاک خود و با موشک مواضع داعش را در خاک سوريه هدف قرار داد.
 
در همین موضوع نشريه صهيونيستي هاآرتص نوشت: ايران پس از سي سال از خاک خود  با موشک هاي ميان برد مواضع مخالفين دولت سوريه را هدف قرار داد.
 
شبکه سی ان بی سی نیز اینگونه واکنش نشان داد: حمله موشکی سپاه پاسداران ایران به مواضع داعش؛ در پاسخ به حادثه تروریستی مجلس
 
المنار هم بدین صورت آورد: عملیات سپاه ساعاتی پس از سخنان آیت الله خامنه ای انجام شد که فرمودند: جمهوری اسلامی با اقتدار کامل ایستاده و دشمنان نمی توانند به ملت ایران سیلی بزنندبلکه ملت به آنها سیلی خواهد زد.
 

 
در روزنامه نیویورک تایمز آمریکا هم اینگونه می خوانیم: ایران برای تنبیه تروریست ها در سوریه به آنها چند موشک شلیک کرد.
 
خبرنگار سي ان ان در تهران هم بدین صورت گزارش داد:حمله موشکي ايران به سوريه نشان دهنده افزايش نقش ايران در تحولات سوريه است.
 
خبرگزاری اسپوتنیک هم اینگونه واکنش نشان داد: سیلی را داعش خورد تا صدایش را دیگران بشنوند.
 
رهبرانقلاب، ساعاتی قبل از عملیات موشکی دلاورمردان سپاه اینگونه اعلام کردند: اين را هم دشمن بداند و هم دوستانی که دلشان می‌لرزد: دشمنان نمی‌توانند به ما سیلی بزنند؛ ما به آن‌ها سیلی خواهیم زد.
 
محسن رضایی درپی حمله موشکی ایران به داعش هم بدین صورت واکنش نشان دادند: این شروع انتقام بود، سیلی بزرگتر در راه است.
 
بعیدی‌نژاد، عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و سفير ايران در لندن هم اینگونه واکنش نشان داد: حمله موشكى به پايگاه نظامى داعش در سوريه اراده و ظرفيت ايران در مبارزه با تروريسم و تهديدات امنيتى را نشان داد.
 
اولین اظهار نظر سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و مقامات ارشد ذیربط در امور موشکی اینگونه بود: دشمنان ما باید هوشیار باشند؛ جواب ترقه‌بازی تکفیری‌ها را با موشک دادیم.
 
مسیری که موشکهای ایران تا مقر تروریستها پیمودند در فاصله دیرالزور تا پایگاه موشکی کرمانشاه 650 کیلومتر بود که دیرالزور در فاصله صد کیلومتری عراق است که میان ارتش سوریه و داعش دست به دست می شود.
 
* چرا سپاه دیرالزور را هدف حمله قرار داد؟
بعد از اعلام خبر حمله موشکی سپاه به ناحیه دیرالزور این سئوال در محافل خبری مطرح شد که چرا دیرالزور؟ شواهد مختلف از جمله اطلاعات پنتاگون حاکی از این است که طی دو ماه اخیر داعش برای تغییر پایتخت خودخوانده از الرقه به دیرالزور خیز برداشته است.
 
ایران آنلاین اینگونه نوشت: طبق این گزارش ها داعش برای اجرای طرح خود در ابتدا اکثر فرماندهان ارشد خود را از الرقه و موصل به دیرالزور برده است. این اتفاق پس از آن افتاد که داعش مراکز حیاتی خود در شهر الباب و بخش گسترده ای از حومه شمالی الرقه و شرق این شهر را از دست داد و بخش عمده موصل نیز از دست آن خارج شد.
 

 
شهر دیرالزور مرکز استان دیرالزور در شرق سوریه و نزدیکی مرزهای عراق واقع شده و توسط رود فرات به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود.
 
این استان به دلیل نزدیکی به پایگاه بزرگ القاعده در مرز عراق همواره گرایش بالایی به افراطی گری مذهبی داشته و به مرکزی برای پرورش گروه‌های تروریستی تبدیل شده است.
 
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 450090
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *