۰
امام جمعه شهرستان خاش:

شهيد حجت الاسلام مهدي توكلي؛ الگوي صبر، استقامت و وحدت بين شیعه و سنی بود/ مسئولان نبايد ياد و خاطره نخستين شهيد محراب استان را فراموش كنند

امام جمعه شهرستان خاش گفت: شهيد حجت الاسلام مهدي توكلي؛ الگوي صبر، استقامت و وحدت بين شیعه و سنی بود و خدمت به مردم و پيروي از مقام معظم رهبري را سرلوحه كارهاي خود قرار داده بود.
شهيد حجت الاسلام مهدي توكلي؛ الگوي صبر، استقامت و وحدت بين شیعه و سنی بود/ مسئولان نبايد ياد و خاطره نخستين شهيد محراب استان را فراموش كنند
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در ويژه برنامه روز شهرستان و يادواره سردار شهید لک زایی و شهيد حجت الاسلام توكلي كه در روستاي افتخارآباد شهرستان خاش برگزار شد، با بيان اينكه سردار شهيد لك زايي الگو و اسوه فرهنگي و اخلاقي مردمان اين مرز و بوم بود، اظهار كرد: اين سردار شهيد همواره در مسير پيروي از فرمايشات رهبر انقلاب و تلاش براي تقويت وحدت و انسجام در استان حركت مي كرد.
 
وي بيان كرد: سردار شهيد حاج حبيب لك زايي در بسياري از مسائل فرهنگي فعال بود و هرگز قوميت و مذهب برايش معنايي نداشت و هركاري كه چه براي شيعه و چه براي اهل سنت از دستش بر مي آمد دريغ نمي كرد.
 
حجت الاسلام دهقان با اشاره به فضائل و ويژگي هاي شهيد حجت الاسلام توكلي، گفت: اين روحاني والامقام در شب قدر در محراب مسجد در حالي كه در حال خواندن قران بود به دست كوردلان و تروريست هاي از خدا بي خبر به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
 

 
وي با بيان اينكه شهيد توكلي روحاني بود كه چندين سال با عشق و علاقه در روستاي محروم افتخار آباد به ارشاد و هدايت اهالي منطقه پرداخت، تصريح كرد: بايد همگان راه اين شهيدان را ادامه دهند و سنگر نماز و مسجد را حفظ كنند.
 
امام جمعه شهرستان خاش با بيان اينكه شهيد توكلي فردي با اخلاق، مهربان و خوش برخورد بود، اظهار كرد: شهيد توكلي هيچوقت دست از كار و تلاش در جهت خدمت به مردم برنميداشت و تا زمان حيات خويش، خودش را وقف نظام و اسلام كرده بود.
 
* شهيد حبيب لك زايي، شخصيتي خستگي ناپذير و شجاع بود
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش نيز در ادامه بيان كرد: شهيد حبيب لك زايي، شخصيتي خستگي ناپذير و شجاع بود و همواره بر مسئله انجام فريضه مهم و حياتي امر به معروف و نهي از منكر تاكيد مي كرد و معتقد بود چنانچه افراد جامعه اين فريضه مهم را انجام دهند جامعه ما به سمت توسعه و پيشرفت و پويايي حركت مي كند و فسادها و مصيبت ها در جامعه كاهش مي يابد.
 
مولوي محمدعلي شهنوازي بيان كرد: شهيد لك زايي نه تنها حبيب دلها بود بلكه حبيب جان ها بود، گفت: شهيد حبيب لك زايي در همه ابعاد مختلف اعم از فرهنگي، سياسي، مذهبي و اجتماعي استعدادهاي بسيار زيادي داشت و اين شهيد از لحاظ علمي نيز بسيار توانمند بود.
 

 
وي با بيان اينكه هرآنچه كه ما امروز داريم به بركت خون شهيدان است، گفت: بايد قدردان نعمت امنيت در جامعه باشيم و راه شهيدان را با قوت و انرژي ادامه دهيم.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش بيان كرد: شهيدان لك زائي و توكلي از خادمان قران بودند و در راه اجراي فرامين ديني و قراني همواره تلاش مي كردند و از هيچ خدمتي دريغ نمي ورزيدند.
 
وي خاطرنشان كرد: امنيت استان مديون شهيد لك زايي و شهداي وحدت است و شهيد لك زايي همواره بر مسئله وحدت بين شيعه و سني تاكيد مي كرد و وحدت را لازمه پيشرفت و توسعه اين استان مي دانست.
 
* عزت و عظمت ملت و کشور ما مرهون ایثارگری هاي شهيدان است
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش نيز به رشادتهای شهدا و صبر و بردباری خانواده های شهداء، اظهار كرد: عزت و عظمت ملت و کشور ما مرهون این ایثارگری ها است و برای تداوم آن یاد شهدا را زنده نگه داشته و پشتیبان و پیرو ولایت فقیه باشیم.
 
سرهنگ پاسدار حسن فضلي با بيان اينكه شهيد توكلي فردي با اخلاص و مهربان بود، گفت: با  اين دو ويژگي مهم هميشه  در قلب ها نفوذ مي كرد و همگان را بسيار جذب ميكرد و آنها را ارشاد و راهنمايي مي كرد.
 
وي خاطرنشان كرد: اگر شهداء نبودند ما امروز وضعيتي همچون افغانستان، سوریه و عراق داشتيم و با نا امنی دست و پنجه نرم می کردیم و افرادي که در راه خدا، پيامبر و دین مبین اسلام جان می دهند و به درجه شهادت نايل مي آيند، طبق آیات نورانی قرآن آنها زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می خورند.
 

 
سرهنگ پاسدار فضلي اذعان كرد: شهيد توكلي از شهداي محراب و وحدت استان است  و اين شهيد دلسوز شيعه و سني و عاشق رهبري بود.
 
وي اظهار كرد: شهيد توكلي فردي با تواضع، ساده زيست، فروتن و با احساس مسئوليت بود و هرجا كه فردي نياز به كمك داشت و كاري از دستش برمي آمد حتي از حقوق خود مي گذشت تا كار آن فرد را انجام دهد.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ در ابتداي اين آيين محفل انس با قرآن برگزار و در ادامه از فرزندان اين شهيد والامقام تجليل و از كتاب شهيد توكلي نيز رونمايي و در پايان شركت كنندگان بر سر سفره ضيافت افطاري گرد هم آمدند.
 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 450075
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *