۰

شهرستان خاش در ایام شهادت امام علی(ع) سوگوار است/ شب قدر فرصت مناسبی برای توبه و بازگشت به درگاه عبوديت است

شهرستان خاش در ایام ضربه خوردن و شهادت حضرت مولی الموحدین امام علی(ع) سوگوار است.
شهرستان خاش در ایام شهادت امام علی(ع) سوگوار است/ شب قدر فرصت مناسبی برای توبه و بازگشت به درگاه عبوديت است
به گزارش تفتان ما، شهرستان خاش در فراغ یار نبی جامه سیاه به تن کرده و در عزا و ماتم است و عاشقان و دلدادگان امام علی(ع) و خاندان رسالت در این ایام با برکت قدر محزون هستند و عشق و ارادت خالصانه خود را به خاندان اهل بیت(ع) ابراز می دارند.
 
امام جماعت مسجد المهدي(عج) شهرستان خاش در مراسم عزاداري شب قدر نوزدهم  ماه رمضان كه در مسجد جامع اين شهرستان برگزار شد، اظهار كرد: امام علی(ع) محور و الگو و شاخص در وحدت و همدلی و وفاداری و ولایتمداری بودند.
 
حجت الاسلام سيد ابراهيم طباطبائی بيان كرد: فراغ امام علی(ع) ضربه ای سنگین به امت اسلامی وارد کرد و هم اینک بعد از گذشت چند قرن شاهد شیفتگی و دلدادگی به ایشان هستند و یاد و نام آن حضرت در تاریخ اسلام و دنیا جاودانه است.
 
وی گفت: حضور پرشور اقشار مختلف مردم در آئین های شب قدر و زنده نگهداشتن و احیای لیالی قدر در مساجد نشانگر این مطلب هست که امت اسلامی با پیروی از سیرت پیامبر اسلام و خاندان اهل بیت به دنبال حفظ و احیای اسلام می باشند.
 
حجت الاسلام طباطبائی با اشاره به ويژگي هاي مولاي متقيان حضرت علي(ع)، اذعان كرد: شخصيت والاي حضرت علي(ع) قوانين و اصولي دارد كه بايد دوستداران آن حضرت از آن در زندگي خود استفاده كنند و بعنوان راهگشا و چشم انداز حركت صحيح زندگي آنان قرار گيرد.
 

 
وي با بيان اينكه شب قدر ارزش و جايگاهي بالاتر از هزار شب دارد، اظهار كرد: شب قدر شب بازخواني كتاب اعمال ما است و در اين شب روزه داران و عزاداران امام علي(ع) به صورت خودجوش به نيايش در اين شب پرخير و بركت مي پردازند.
 
در ادامه این مراسم كربلايي علي طاهري مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در وصف شهادت حضرت علی(ع) به مداحی پرداخت.
 
گفتنی است برنامه های خواندن دعای جوشن کبیر، قرآن بر سر، قرائت نماز قضا، قرائت قرآن و گستراندن سفره های سحری از دیگر برنامه های شب نوزدهم ماه رمضان در شهرستان خاش بود.
 

 
همچنین براساس گزارش های خبرنگاران تفتان ما، آیین های مشابهی نیز در مسجد علي ابن ابي طالب(ع) روستاي عباس آباد، مسجد امام حسن مجتبي(ع) افتخار آباد، مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) كوي سازماني، مسجد علي ابن ابي طالب(ع) ريگ آباد و مسجد صاحب الزمان(عج) شهر نوك آباد اين شهرستان با حضور گسترده و با شكوه عزاداران امام علي(ع) برگزار شده است.
 
انتهاي پيام/
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 450048
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *