۰

اخلاق کریمه، مهمترين ويژگي امام حسن(ع) است/ امام حسن مجتبی(ع) در میان امواج سهمگین فتنه‌ها توانست اسلام حقیقی را حفظ کرد

امام جماعت مسجد المهدي(عج) شهرستان خاش گفت: اخلاق کریمه، مهمترين ويژگي امام حسن(ع) است و اين امام بزرگوار از منظر اخلاق، پيكر و بزرگواري به نبي مكرم اسلام(ص) بسيار شبيه بود.
اخلاق کریمه، مهمترين ويژگي امام حسن(ع) است/ امام حسن مجتبی(ع) در میان امواج سهمگین فتنه‌ها توانست اسلام حقیقی را حفظ کرد
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام سيد ابراهيم طباطبايي در مراسم هفته ايتام و اكرام و جشن ميلاد امام حسن مجتبي(ع) كه در مسجد المهدي(عج) شهرستان خاش به همت هيات مكتب الحسين(ع) برگزار شد، اظهار كرد: شاخص ترین ويژگي هاي امام حسن مجتبي(ع) عبودیت و بندگی است و اين امام بزرگوار اسوه و الگوي گذشت، فداكاري، ايثار، صبر، اخلاق نبوي و كرامت بود و همگان بايد زندگي و سيره و روش اين امام را سرلوحه زندگي خود قرار دهند.
 
وي با بيان اينكه افرادي كه مي خواهند رستگار شوند بايد سيره و زندگاني اهل بيت عصمت و طهارت(ع) را سرمشق قرار دهند، گفت: پيروي و اطاعت از سيره و زندگاني اين امامان و ائمه اطهار(ع) سبب تقرب الي الله، سعادت و خوشبختي مي شود.
 
حجت الاسلام طباطبايي بيان كرد: امام حسن(ع) فرزند دوم حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س) بود و در شب نيمه ماه پر خير و بركت رمضان سال سوم هجري قمري در شهر مدينه متولد شد.
 
وي با بيان اينكه ابو محمد تنها کنیه آن حضرت و سبط ، سید، زکی و مجتبی از القاب این امام بزرگوار است، گفت: مجتبی معروف ترین لقب ايشان است و اخلاق كريمه مهمترين ويژگي اين امام بزرگوار است.
 

 
امام جماعت مسجد المهدي(عج) شهرستان خاش با بيان اينكه امام حسن مجتبي(ع) از منظر اخلاق، بزرگواري و پيكر به نبي مكرم اسلام(ص) بسيار شبيه بود، اذعان كرد: رابطه با خدا، خانواده، مردم و قیامت چهار رابطه ای بود که در زندگی امام حسن(ع) وجود داشت.
 
وي اظهار كرد: امام مجتبی(ع) با نماز، حج، قرآن رابطه بسیار عاشقانه ای داشت و امام حسن(ع) 25 مرتبه پیاده به خانه خدا رفتند و اوج ادب امام حسن(ع)  به مادر گرامیشان زمانی بود که بر سر سفره با مادرش زهرا(س) نمی نشست چرا که می ترسید لقمه ای بردارد که نگاه مادرش به آن لقمه بوده باشد.
 
گفتني است؛ در ادامه اين مراسم مداحان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) به مولودي خواني در وصف امام حسن مجتبي(ع) پرداختند و در پايان نيز به القاب مبارك اين امام بزرگوار هدايايي اهداء شد.

.

.

.

انتهاي پيام/
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 450041
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *