۰
امام جمعه شهرستان خاش:

صيانت و حفاظت از محيط زيست واجب است/ مسئولین باید زندگي سالم را جزء اولویت های اصلی خود بدانند

امام جمعه شهرستان خاش گفت: صيانت و حفاظت از محيط زيست واجب است و به نوعي حق الناس نيز مطرح مي شود و بايد در نگهداري از اين نعمت الهي و واگذاري آن به نسل هاي آينده تلاش كنيم.
صيانت و حفاظت از محيط زيست واجب است/ مسئولین باید زندگي سالم را جزء اولویت های اصلی خود بدانند
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در ديدار با پرسنل و محيط بانان اداره محيط زيست، اظهار كرد: قرآنم كريم از تخريب كنندگان محيط زيست و طبيعيت بعنوان مفسد في الارض ياد مي كند و لذا راه رسيدن به خدا سلامت محيط زيست است و سرمايه گذاري در اين راستا بدون شك در جهت رسيدن به كمال است.
 
وي با تاكيد بر اينكه بايد با افرادي كه براي محيط زيست و طبيعيت مشكل ايجاد مي كند برخورد جدي شود، تصريح كرد: فرهنگ اسلامي، طبيعت و محيط زيست را گهواره و زمينه ساز پرورش و كمال انسان عنوان مي كند و بايد در اين خصوص مسئولان اقدامات عملي و گسترده اي را انجام دهند.
 
حجت الاسلام دهقان با بيان اينكه بايد فرهنگ حفاظت از مواهب خدادادي و طبيعيت به صورت يك فرهنگ ديني در جامعه تسري پيدا كند، گفت: براي حفاظت از محيط زيست لازم است مردم را با خود همراهي كنيم و باور كنند كه بايد محافظ منابع الهي و خدادادي باشند.
 

 
وي بيان كرد: محيط زيست و طبيعت سالم يكي از بزرگترين نعمات پروردگار متعال است كه بخشي از نظام خلقت را تشكيل مي دهد و ريشه در جهان بيني توحيدي دارد و در دين مبين اسلام هرگونه رفتاري كه سبب به فساد در عرصه طبيعت و محيط زيست شود نهي شده است.
 
* آموزش هاي لازم به شهروندان در راستاي صيانت از طبيعت و محيط زيست ارائه شده است
رئيس اداره محيط زيست شهرستان خاش نيز در ادامه با ارائه گزارشي از عملكرد اين اداره، اظهار كرد: آموزش هاي لازم به شهروندان در طول سال در مدارس و روستاها در راستاي حفاظت و صيانت از طبيعت و محيط زيست ارائه شده است.
 
جواد عرب مجاهد با بيان اينكه اقدامات خوبی در جهت فرهنگ سازی و آموزشی برای حفاظت از محیط زیست و آگاهی بخشی مردم شده است، افزود: طبيعت و محيط زيست يك نعمت الهي و امانت در دست ماست و لذا بايد همانگونه كه هست به نسل هاي آينده نيز واگذار شود و آن ها هم حق دارند از اين منابع بهره ببرند  و بدون شك اگر حقوق ديگران و نسل هاي آتي را مهم نشماريم، فرداي قيامت بايد پاسخگوي اعمال خود باشيم.
 

 
وي با اشاره به پتانسيل بسيار بالاي زيست محيطي شهرستان خاش، گفت: بايد همه دستگاه ها و ادارات مربوطه جهت استفاده هرچه بهتر و بيشتر از ظرفيت ها و پتانسيل هاي زيست محيطي اين شهرستان و جلوگيري از به مخاطره افتادن سلامت مردم تلاش كنند.
 
عرب مجاهد با بيان اينكه بهره گيري از محيط سالم و طبيعت از مسائل مهم حقوق بشر است، تصريح كرد: حضور انسان در طبيعت و محيط باز را تفرج گويند و خداوند در قرآن کريم، چندين بار از آن سخن به ميان آورده و به صورت هاي مختلف بر آن تأکيد ورزيده است.
 
انتهاي پيام/
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 450040
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *