۰
گزارش تفتان ما از حضرت خديجه(س) مادر امت؛

حضرت خديجه كبري(س) ركني مهم و اساسي از اركان دين مبين اسلام است/ ايشان اسوه و الگوي عيني براي زنان مسلمان عالم هستند

حضرت خدیجه کبري(س) با ایمان راسخی که داشتند دارایی خود را برای اوج گرفتن دین مبين اسلام هزینه کردند و اين بانوي بزرگ اسلام همواره نبي مكرم اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) را مورد حمايت و محبت خود قرار مي دادند.
حضرت خديجه كبري(س) ركني مهم و اساسي از اركان دين مبين اسلام است/ ايشان اسوه و الگوي عيني براي زنان مسلمان عالم هستند
به گزارش تفتان ما، رسیده وقت وداع یار مهربانی ها، رسیده وقت عروج سرد مادرمان، سکوت مبهم و اشک های روان، مان از این شب هجران امان از این شبمان، چراغ خانه پیغمبر رو به کم نوریست، امان از این غم هجرت که باعثش دوریست، شکسته شد قامت والای پیغمبر، در این هجوم غم و درد غریبانه، مدام زیرلب زمزمه میکند جانم و دوباره برخیز و برگرد به این خانه.
 
امروز سالروز وفات تمام خوبیهاست، تمام صداقتها، مهربانی ها، تمام مظلومیتها و رشادتهاست و امروز روز وفات همسر، دلارام، سنگ صبور و نور چشم حضرت محمد(ص) است.
 
حضرت خديجه كبري(س) نمونه کامل جهاد، الگوی تمام زنان عالم که قلم از بیان فضایل این بانو عاجز است و اين بانوي بزرگ نخستين مومن به اسلام بود و با ازدواج با پیامبر اسلام(ص) همه اموال خود را در راه اسلام خرج کرد و در تمام مشکلات و مصایب کنار پیامبر بود و ایشان را دلداری می داد.
 
علي اي حال از ساير خدمات و نيكي هاي حضرت خديجه كبري(س) مبلغه بودن ایشان در امر دین بود، اين بانوي بزرگ در نشر دین اسلام همسو با حضرت محمد مصطفي(س) تلاش كرد و از هيچ كوشش و تلاشي دريغ نكرد.
 

 
نبي مكرم اسلام(ص) در توصیف ایشان میفرماید: "او زمانی به من ایمان آورد که مردم به من کفر می ورزیدند، زمانی مرا تصدیق می کرد که همه مرا تکذیب می کردند و زمانی با اموالش مرا یاری داد که مردم مرا از اموالشان محروم ساختند.
 
در واقع حضرت خديجه كبري(س) در دهم بعثت پس از اتمام محاصره در شعب ابوطالب به دلیل مشقت های فراوان حاصله از محاصره در بستر بیماری افتاد ودر ماه رمضان سال دهم بعثت وفات کرد و به دلیل اینکه پیامبر اسلام(ص) در این سال دو یار دیرین ( حضرت ابوطالب(عمومي پيامبر) و حضرت خدیجه كبري(س)(همسر)) خود را از دست داد این سال را سال عام الحزن نامیدند.
 
* پروردگار متعال، حضرت خديجه كبري(س) را براي همسري بهترين مخلوق خود برگزيد
امام جماعت مسجد علي ابن ابيطالب(ص) روستاي عباس آباد شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار ما با بيان اينكه پروردگار متعال، حضرت خديجه كبري(س) را براي همسري بهترين مخلوق خود برگزيد، اظهار كرد: حضرت خديجه كبري(س) ايماني راسخ و محكم داشت و دارايي هاي خود را براي اوج گرفتن دين مبين اسلام صرف كرد.
 
حجت الاسلام عباس درويش زائي با بيان اينكه حضرت خديجه كبري(س)  در زمان آزار پيامبر به وسيله مشركان بهترين پناهگاه رسول مهرباني ها بود، گفت: قلب نبي مكرم اسلام(ص) همواره از محبت اين بانوي بزرگ اسلام لبريز و سرشار بود.
 
وي با بيان اينكه بزرگترین امدادگر عالم حضرت خدیجه(س) است،  خاطرنشان كرد: نبي مكرم اسلام(ص) هميشه از حضرت خديجه كبري(س) به نيكي یاد می کردند و می فرمودند که خداوند بهتر از خدیجه(س) را به من نداده است.
 

 
حجت الاسلام درويش زائي با بيان اينكه حضرت خديجه كبري(س) اولين بانويي بود كه به اسلام روي آورد، اذعان كرد: اين بانوي بزرگ اسلام بعنوان مادر سرور بانوان دو جهان مورد عنايت پروردگار است.
 
امام جماعت مسجد علي ابن ابيطالب(ص) روستاي عباس آباد شهرستان خاش اظهار كرد: پروردگار متعال و جبرئيل امين بر حضرت خديجه كبري(س) سلام دادند و درايت و دورانديشي اين بانوي بزرگ اسلام در زمان قبل از بعثت در بين جاهلان اعراب به خوبي هويدا و نمايان بود.
 
انتهاي پيام/
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 450029
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *