۰
امام جماعت مسجد المهدي(عج) خاش در مراسم وفات حضرت خديجه(س):

حضرت خديجه كبري(س) بزرگترين امدادگر عالم بود

امام جماعت مسجد المهدي(عج) شهرستان خاش گفت: حضرت خديجه كبري(س) بزرگترين امدادگر عالم بود و مقام اين بانوي بزرگ اسلام تا آنجایی اوج می‌گیرد که جبرئیل از پیامبر درخواست می‌کند که سلام او را به حضرت خدیجه برساند.
حضرت خديجه كبري(س) بزرگترين امدادگر عالم بود
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام سيد ابراهيم طباطبايي در مراسم وفات حضرت خديجه كه در مسجد المهدي(عج) شهرستان خاش كه به همت هيات مكتب الحسين(ع) برگزار شد، اظهار كرد: حضرت خديجه(س) از زنان اصيل، نامدار، شريف اسلام است و اين بانوي بزرگ با اين كه در عصر جاهليت در مكه معظمه متولد شد اما در ان شهر طايفه مدار و قبيله گرا رشد و در عفت، طهارت، نجابت، سخاوت، صميميت، مهر و وفا با همسر كم نظير بود.
 
وي با بيان اينكه مردم حضرت خديجه كبري(س) را طاهره و سيده نساء قريش مي خواندند، تصريح كرد: در دين مبين اسلام يكي از چهاربانوي كه بر تمام بانوان بهشت فضيلت دارد يكي از آن ها حضرت خديجه كبري(س) است.
 
حجت الاسلام طباطبايي بيان كرد: فداكاري هاي حضرت خديجه كبري(س)در حمايت از نبي مكرم اسلام(ص) در تاريخ بي نظير است و پيامبر اسلام(ص) به كمك حضرت خديجه توانست دين اسلام را آشكار و رواج دهد.
 
وي با بيان اينكه به حضرت خديجه كبري(س) به دليل داشتن روحيه و شايستگي بالا عنوان امهات المومنين را به آن لقب داده بودند، گفت: بعد از فوت ابوطالب عموي پيامبر، حضرت خديجه كبري(س) در كنار نبي مكرم اسلام(ص) بود و ايشان را دلداري مي داد.
 

 
امام جماعت مسجد المهدي(عج) شهرستان خاش اذعان كرد: حضرت خديجه كبري(س) نزد پيامبر اسلام جايگاه بسيار بالايي داشت و در زندگي با عزت خود همراه پيامبر اسلام خدمات شايان توجهي را به دين اسلام تقديم كرد.
 
وي با بيان اينكه حضرت خديجه كبري(س) با برخورداري از مكارم والاي اخلاقي و سيره و روش بسيار نيك الگوي براي همه زنان است، اظهار كرد: در اين شرايط حساس بهترين الگو و سرمشق زنان مسلمان دنيا جهت مقابله با هجمه ها و توطئه هاي شوم دشمنان، بهره مندي و الگوگيري از سيره و روش حضرت خديجه(س) است.
 

 
گفتني است؛ در پايان اين مراسم مداحان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در وصف حضرت خديجه كبري(س) به مديحه سرائي و نوحه خواني پرداختند.
 
انتهاي پيام/
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 450028
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *