۰

عکس نوشته/ "اقتصاد مقاومتی؛ توليد و اشتغال" از منظر امام خمینی(ره)

مجموعه عکس نوشته های «"اقتصاد مقاومتی؛ توليد و اشتغال" از منظر امام خمینی(ره)» كه برگرفته از بیانات امام راحل بنيان گذار انقلاب اسلامي است، را در پایگاه خبری تحليلي تفتان ما مشاهده كنيد.
عکس نوشته/ "اقتصاد مقاومتی؛ توليد و اشتغال" از منظر امام خمینی(ره)
به گزارش سرويس چندرسانه اي تفتان ما، یکی از موضوعات بسیار مهم در رسیدن به اهداف و آرمانهای اصلی انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره)، رسیدن به خودکفایی و استقلال کامل و جامع در همه ی ابعاد است. انقلاب اسلامی بدون استقلال همه جانبه، کامل نمی شود و برای حفظ این انقلاب، باید به خودکفایی و استقلال همه جانبه و قطع هرگونه وابستگی به دشمنان دست یابیم، در غیر اینصورت شکست و یا انحراف انقلاب از مسیر و آرمان های خود حتمی خواهد بود. رسیدن به استقلال سیاسی بدون دستیابی به استقلال اقتصادی معنا ندارد و لازمه هر دوی اینها استقلال فکری – فرهنگی است.
 
حمایت از تولید داخل، خودکفایی و قطع وابستگی به خارج، جلوگیری از واردات بی رویه کالا و تکیه اقتصاد بر توان مردم و ظرفیت داخلی چهار اصل مدیریت اقتصاد از نگاه امام خمینی (ره) است که از مهمترین سیاستهای اقتصاد مقاومتی هم هست.
 
یکی از نکات حائز اهمیت در نگاه اقتصادی حضرت امام کاهش وابستگی اقتصادی است. در نگاه حضرت امام اگر مملکت شما در اقتصاد نجات پیدا نکند وابستگی اقتصادی درهمه زمینه ها حتی وابستگی نظامی و سیاسی  ایجاد می شود.
با این توضیحات به راحتی می‌توان دریافت که نگاه اصول مدیریت اقتصادی امام خمینی (ره) همان نگاه اقتصادی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی است.
 
مجموعه عکس نوشته های برگرفته از فرمایشات معمار كبير انقلاب حضرت امام خميني(ره) در خصوص شعار سال" اقتصادمقاومتي؛ اقدام و عمل" جهت دانلود بر روي خروجي سايت قرار گرفت.
 

.

.

انتهاي پيام/
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 450022
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *