۰

پنهان ماندن مدیریت ضعیف دولت پشت تیترهای سیاسی+تصاویر

بررسی تیترهای چند روز گذشته برخی از رسانه ها نشان می دهد که این رسانه ها سعی کرده اند مدیریت غلط و ضعیف دولت در بحران زلرله را پشت تیترهای سیاسی از زلزله پنهان کنند.
پنهان ماندن مدیریت ضعیف دولت پشت تیترهای سیاسی+تصاویر
به گزارش سرویس سياسي تفتان ماطی روزهای گذشته زلزله کرمانشاه مهم ترین موضوع کشور بوده و می توان گفت تا مدت ها اولویت رسانه ها و مسوولین پوشش اخبار و رسیدگی به مناطق زلزله زده است.
نکته قابل توجه ماهی گیری برخی از رسانه ها از اوضاع نا به سامان مردم در این شرایط است؛ برخی رسانه ها به جای پیگیری مطالبات مردم سعی در پیشبرد اهداف سیاسی خود از بحران به وجود آمده داشتند.
در همین راستا این رسانه ها این بحران اجتماعی را سیاسی کرده و اظهارات متفاوتی درباره آن انجام دادند.
روزنامه شرق در اولین تیتر خود از زلزله نوشت: زلزله عراق ایران را لرزاند؛ در اولین ساعات لرزش کرمانشاه از آنجایی که این لرزش در شهرهای نجف و سلیمانیه هم احساس شد برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر اینکه کانون زلزله در عراق بوده  منتشر شد که البته این شایعات از سوی مرکز لرزه نگاری ایران مردود اعلام شد.

اگرچه کانون زلزله ایران بوده است اما نکته اصلی ویرانی ها و آثاری است که به جا مانده و رسیدگی به اوضاع مصدمان از اولویت است؛ هرچند اگر کانون زلزله عراق هم بود نمی توان عراق را مقصر زلزله ایران جلوه داد همان گونه که در حال حاضر عراق نمی تواند ایران را مقصر لرزش شهرهایش بداند!

روزنامه همدلی هم در دو روز گذشته از بحران زلزله تنها به سخنانی درباره مسکن مهر بسنده کرده و با تیترهای احساسی نظیر «فریب نخور» خطاب به نوزاد تازه به دنیا آمده در کرمانشاه نوشته اند تو دیگر فریب نخور!!
این روزنامه به بهانه زلزله اقدام به آسیب شناسی رفتار اجتماعی مردم کرده و اقداماتی نظیر مسکن را یک نوع عوام گرایی و رفتار پوپولیستی دانسته است.
تیتر همدلی به نوعی توهین به مردم نیز حساب می شود و در واقع صاحبان مسکن مهر را افرادی عوام و فاقد شناخت دانسته که اقدام به تهیه این مسکن ها کرده اند.

همدلی در تیتر دیگری با عنوان آشی که تو پختی در کنار کاریکاتور رئیس دولت نهم و دهم به نقد مسکن های مهر پرداخته است؛ به طور کلی این روزنامه به جای پیگیری فریادهای کمک خواهی مردم کرمانشاه اقدام به نقد یک جانبه کرده است و به خاطر گرایش های سیاسی تا کنون صفحه خود را به بحران های اساسی کرمانشاه بعد از زلزله نظیر بحران مدیریت، بحران آب، بحران مواد غذایی، بحران سرما و ... نپرداخته است.
 

 
روزنامه شرق هم بعد از اشتباه فاحش خود در تیتر روز نخست زلزله تیتر دیگری با عنوان قصر اندوه در کنار تصاویری از مسکن مهر شیرودی در کرمانشاه منتشر کرده است؛ به نظر می رسد که همه جنجال های مسکن مهر توسط زنجیره ای ها و سیاسی کردن زلزله کرمانشاه برای پنهان کردن مدیریت ضعیف دولت در این منطقه است.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 442581
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *