کاهش ۴۰ درصدی صادرات از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان

15 آبان 1396 ساعت 9:52

مدیرکل بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال جاری صادرات از بازارچه‌های مرزی استان از لحاظ وزن 40 درصد کاهش داشته است.


به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،کوروش محمدی امروز در زاهدان اظهار کرد: از ابتدای امسال 145 میلیون و 327 هزار و 311 کیلوگرم صادرات از بازارچه های مرزی استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 40 درصد کاهش داشته است.
وی بیان کرد : این میزان کالا به ارزش دو هزار و 832 میلیارد و 706 میلیون و 531 هزار ریال انجام شد که کاهش 34 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
مدیرکل بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت نیز 13 میلیون و 451هزار و 551 کیلوگرم واردات از بازارچه های مرزی  انجام شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد از لحاظ وزن افزایش و سه درصد از لحاظ ارزش کاهش داشته است.
وی اظهار داشت: جانمایی بازارچه های مصوب اخیر هیئت دولت در استان انجام شده است و مراحل مقدماتی راه اندازی رسمی این پنج بازارچه مصوب، انجام شد و تأمین اعتبار آن در کارگروه ویژه مرز در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: 90 درصد حجم مبادلات از بازارچه های مرزی استان به صادرات و فقط 10 درصد به واردات اختصاص دارد که آن هم مربوط به واردات دام است که از مرز کوهک سراوان انجام می شود، این میزان واردات بسیار اندک است و مورد استقبال کشور مقابل نیست.
انتهای پیام/


کد مطلب: 442280

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/442280/کاهش-۴۰-درصدی-صادرات-بازارچه-های-مرزی-سیستان-بلوچستان

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir