فیلم مدافع «بهائیت» در جشنواره اورشلیم/ انفعال سازمان سینمایی

15 آبان 1396 ساعت 9:48

فیلم مدافع بهائیت در جشنواره‌های خارجی دست به دست می‌شود و در جشنواره اورشلیم پذیرفته شده اما سازمان سینمایی در مقابل این فیلم همچنان بلاتکلیف است!


به گزارش سرویس فرهنگي تفتان مافیلم سینمایی «لرد» که با مضمونی ضدایرانی توسط محمد رسول اف ساخته شده و  مدافع فرقه ضاله  بهائیت است، در جشنواره‌های مثل کن حضور یافت و برنده بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن شد، تنها کاری که سازمان سینمایی انجام داد  انتشار نامه‌ای بود که نمایش آن را غیرقانونی اعلام کرد اما این فیلم همچنان در جشنواره‌های مختلف دست به دست می‌شود و به تازگی قرار است در جشنواره اورشلیم در ماه آگوست 2018 نیز به نمایش درآید. 

 
ساخته شدن فیلم‌هایی چون «لرد» حاصل بی‌برنامگی و سردرگمی راهبردی در امور سینمایی دولت یازدهم  است اما در همین دوره هم فیلم‌هایی هستند که با هدف‌گذاری خاص توسط کارگردانانی که چشم امید به دست جشنوار‌ه‌های خارجی دارند و آثاری در تخریب و سیاه نمایی ایران می‌سازند هم دیده می‌شود.
به نظر می‌رسد وقت آن رسیده که سازمان سینمایی به جای انتشار نامه پس از نمایش فیلم‌ها در خارج از کشور و به دست گرفتن کاسه چه کنم چه کنم جلوی ارائه این نوع پروانه ساخت‌ها را بگیرد.  در همین دوره فیلمسازانی که  سوابق مشخصی در زمینه فیلمسازی دارند و اهدافشان از ساخت فیلم مشخص است کم نیست  و دور از ذهن نیست که باز هم فیلم‌هایی از این دست ساخته شود و به راحتی بدون دریافت مجوز در ایران در جشنواره‌های خارجی به نمایش درآید و با تمسخر ملت ایران جایزه هم اخذ کند. 
نکته اصلی این است که رفتار غیرقانونی کارگردانانی مثل رسول‌اف با چه واکنشی از سوی مسئولان سینمایی مواجه خواهد شد؟ با توجه به حضور کارگردانی که خود در کارنامه‌اش فیلم‌های توقیفی بسیاری دارد می‌توان به سازمان سینمایی جهت صیانت از  ارزش‌های انقلاب اسلامی تکیه کرد؟ 
چرا باید کارگردان فیلمی که تخریب همه مردم ایران و ارزش‌ها از جمله مسجد و نمازگزار، رشوه گیری در همه جامعه از بانک تا دادگاه و پلیس و طرح موضوع بهاییت و بازداشت دانشجویان را در بدترین شرایط به تصویر کشیده است همچنان در جشنواره‌های جهانی دست به دست شود و به زودی در جشنواره اورشلیم هم به نمایش در‌می آید. 
در شرایطی که قهرمانان ایران زمین این کشور را به رسمیت نشناخته و حاضر به حضور در میدان‌های مبارزه با صهیونیست ها حاضر نمی ‌شوند فیلمی در جشنواره صهیونیستی حضور دارد که ایران و ایرانی را تحقیر می کند. 
جالب این که فیلم «لرد» به شدت از نظر سینمایی چه در فیلمنامه چه بازی و چه کارگردانی ضعیف  است این فیلم به تازگی در میان فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره «جنت» بلژیک حاضر شد اما در این جشنواره مانند کارلووی‌واری نتوانست نظر هیات داوران را به خود جلب کند. ظاهرا رسول اف در این فیلم، تنها ناراحتی‌اش از نظام را به هر ترفندی بوده به نمایش گذاشته است و فیلم تلخی ساخته که در آن همه بد و شرور هستند و غیر از شبه‌قهرمان داستان و زنش هیچ آدم خوبی وجود ندارد. 
با توجه به حضور فیلم در جشنواره‌های مختلف و دست به دست شدن آن در جشنواره های مختلف همچنان سازمان سینمایی به نامه‌اش برای جایزه گرفتن فیلم در بخش نوعی نگاه جشنواره کن اکتفا کرده و هیچ کاری برای به اتمام رساندن نمایش فیلم در خارج از کشور نمی کند. سردرگمی و بلاتکلیفی در سازمان سینمایی با حضور مدیران متعدد موج می‌زند. 
انتهای پیام/ 


کد مطلب: 442277

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/442277/فیلم-مدافع-بهائیت-جشنواره-اورشلیم-انفعال-سازمان-سینمایی

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir