۰

کاهش 50 درصدی «مرگ ناگهانی نوزاد» با تغذیه از شیر مادر

نتیجه یک بررسی نشان داده است، نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، 50 درصد کمتر از دیگر نوزادان در معرض خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد قرار دارند.
کاهش 50 درصدی «مرگ ناگهانی نوزاد» با تغذیه از شیر مادر
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما،نتیجه یک بررسی نشان داده است، نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، بسیار کمتر از دیگر نوزادان در معرض خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد هستند. 
سندرم مرگ ناگهانی نوزاد "SIDS" عارضه‌ای اسرارآمیز است که باعث مرگ ناگهانی و توجیه‌ناپذیر نوزادان در خواب می‌شود؛ نوزادانی که به علت "SIDS" می‌میرند به طور معمول از سایر جوانب سالم هستند و هیچ علامتی ندارند.
بر اساس آمار و ارقامی که توسط مرکز پژوهش آمریکا منتشر شده است، در سال 2015، بیش از 3 هزار و 700 نوزاد بی‌دلیل و بدون آنکه از بیماری رنج ببرند، جانشان را از دست دادند؛ تحقیقات بعدی این حادثه نشان داد که حداقل 1600 نفر آنها در اثر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد جان باخته‌اند.
مطالعه بین‌المللی برای اولین بار نشان داد، تغذیه با شیر مادر برای حداقل دو ماه، باعث کاهش 50 درصدی ابتلای نوزادان به سندرم مرگ ناگهانی می‌شود. 
در انگلیس نیز سالانه حدود 300 نوزاد، دچار این سندرم می‌شوند که همه آنها مبتلا به هیچ بیماری‌ای که منجر به مرگ آنها بشود، نبودند.
محققان اضافه می‌کنند، کاهش خطر ابتلا به عفونت، اسهال و استفراغ، لوسمی در دوران کودکی، دیابت نوع 2، چاقی و بیماری‌های قلبی عروقی در بزرگسالی از دیگر مزایای تغذیه نوزاد با شیر مادر است. 
انتهای پیام/
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 442238
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *