ورود مقامات عالی رتبه کشوری و سفرای کشورهای هند و افغانستان به بندر چابهار

10 آبان 1396 ساعت 9:47

در استقبال از ورود کشتی حامل محموله گندم اهدایی ترانزیتی کشور هند به افغانستان هیأتی متشکل از مقامات عالی رتبه کشوری و سفرای کشورهای هند و افغانستان وارد بندر چابهار شدند.


به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،در استقبال از ورود کشتی حامل محموله گندم اهدایی ترانزیتی کشور هند به افغانستان هیأتی متشکل از مقامات عالی رتبه کشوری و سفرای کشورهای هند و افغانستان امروز وارد بندر چابهار شدند.
ظهر امروز دکتر تقی زاده معاون محترم حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، دکتر حسن زاده معاون محترم امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی و عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، آقای نصیر احمد نور سفیر محترم کشور افغانستان، آقای جابر انصار رایزن بازرگانی افغانستان، سائوراب کومار سفیر محترم کشور هند و دووش اوتام معاون سفیر افغانستان، احمد آفتاب وابسته اقتصادی هند و جمعی از مسئولین کشوری و استانی وارد فرودگاه چابهار و مورد استقبال قرار گرفتند.
لازم به ذکر است که کشتی بهشاد حامل محموله ترانزیتی گندم اهدایی کشور هند به افغانستان از بندر کاندلای هند هفتم آبان ماه به مقصد بندر چابهار حرکت که صبح چهارشنبه دهم آبان ماه وارد بندر چابهار خواهد شد.
این محموله شامل 645 کانتینر 20 فوت می باشد که پس از تخلیه همزمان توسط حمل جاده ای و از مرز میلک به افغانستان ترانزیت می گردد.
شایان ذکر است بندر چابهار بهترین و امن ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر حمل کالاهای ترانزیتی بین کشورهای هند و افغانستان و راه دسترسی به کشورهای آسیای جنوب شرقی و کشورهای CIS است.
ورود محموله 110 هزار تنی گندم ترانزیتی نقطه عطف توسعه فعالیتهای ترانزیتی بندر چابهار می باشد که تسریع در فرایندها و ارائه خدمات مطلوب موجبات گسترش مبادلات تجاری در جذب تجار و استفاده از مسیر ترانزیتی بندر چابهار را فراهم خواهد آورد.
لازم به ذکر است هیأت مذکور با هدف معرفی قابلیت ها و پتانسیل های بندر چابهار از زیرساختها و تجهیزات طرح و توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، اسکله مسافری بین المللی دریایی بندر شهید کلانتری بازدید بعمل آوردند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 442185

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/442185/ورود-مقامات-عالی-رتبه-کشوری-سفرای-کشورهای-هند-افغانستان-بندر-چابهار

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir