۰

یک‌چهارم دانش‌آموزان کلاس اولی در جهان چاق هستند

بر اساس نتایج یک بررسی از کودکان سراسر جهان، بیش از یک‌چهارم دانش‌آموزان کلاس اولی دچار چاقی یا اضافه‌وزن هستند.
یک‌چهارم دانش‌آموزان کلاس اولی در جهان چاق هستند
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما،نتایج یک بررسی از کودکان سراسر جهان نشان داده است، بیش از یک‌چهارم کودکان کلاس اولی دچار چاقی یا اضافه‌وزن هستند. 
محققان باور دارند، علاوه بر بی‌تحرکی، برنامه تغذیه کودکان و آنچه که والدین برای آنها تدوین کرده‌اند، برای کودکان یک عمر چاقی به ارمغان می‌آورد.
به گفته کارشناسان، تماشای زیاد تلویزیون باعث تحریک اشتهای کودکان و خوردن بیش از اندازه مواد غذایی پر کالری و استفاده محدود از میوه و سبزیجات می‌شود؛ همچنین تماشای تلویزیون فعالیت بدنی کودکان را کاهش می‌دهد و بدین ترتیب آنها نمی‌توانند مقدار کالری جذب شده را بسوزانند.
دکتر آلیسون تدستون متخصص تغذیه در انگلستان، می‌گوید: «شواهد نشان می‌دهد که کودکان بیش از حد مورد نیاز تغذیه می‌شوند؛ آنها هر روز کالری بیشتری مصرف می‌کنند و همین موضوع در مدت زمان کم منجر به چاقی آنها می‌شود؛ ضمن اینکه اکثر کودکان دچار اضافه‌وزن متعلق به خانواده‌هایی هستند که والدین آنها چاق هستند؛ بنابراین عادات چاقی در این خانواده‌ها به صورت ریشه‌ای وجود دارد».
وزیر بهداشت انگلیس چاقی کودکان را "رسوایی بزرگ" خطاب کرده و گفته است: «علاوه بر انتشار آمار و ارقام، باید برای حلّ معضل چاقی کودکان اقدامات جدی صورت گیرد».
 انتهای پیام/
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 442013
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *