۰

افزایش 3 برابری میزان استفاده کودکان آمریکایی از فضای مجازی

نتایج یک گزارش جدید نشان می‌دهد، میزان استفاده کودکان آمریکایی از فضای مجازی و اینترنت طی 4 سال گذشته بیش از 3 برابر افزایش یافته است.
افزایش 3 برابری میزان استفاده کودکان آمریکایی از فضای مجازی
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما،نتایج یک گزارش جدید نشان می‌دهد، میزان استفاده کودکان آمریکایی از فضای مجازی و اینترنت طی 4 سال گذشته بیش از 3 برابر افزایش یافته است. 
بر اساس این گزارش، بیش از 42 درصد کودکان 8 ساله، تبلت شخصی خود را دارند و این در حالیست که این رقم در سال 2011، کمتر از یک درصد بوده است؛ همچنین کودکان 8 ساله و کوچک‌تر، حدود 2 ساعت و 19 دقیقه در روز را در فضای مجازی می‌گذرانند. 
استاد جامعه شناسی در دانشگاه هاروارد می‌گوید: «استفاده کودکان از ابزار الکترونیکی در خانواده‌های با درآمد کم و متوسط به مراتب بیشتر از خانواده‌های دیگر است».
داگلاس جنتیل، استاد روانشناسی دانشگاه ایالتی آیووا، تأثیرات رسانه‌ای را در کودکان بررسی کرده و دریافته است، فضای مجازی بیش از هر عامل دیگری می‌تواند تأثیر سوء در سلامت روحی و جسمی آنها داشته باشد.
به گفته این روانشناس، والدین کلیدی‌ترین نقش ممکن را در افزایش استفاده کودکان از ابزار الکترونیکی دارند؛ در گذشته اکثریت والدین فرزند خود را برای تماشای بیش از حد تلویزیون تنبیه می‌کردند و به نوعی به آنها هشدار می‌دادند؛ این در حالیست که در زندگی امروز، والدین از وسایل الکترونیکی به عنوان یک ابزار برای ساکت کردن فرزندانشان استفاده می‌کنند. 
نتایج پژوهش‌ها همچنین نشان داده است، 98 درصد خانواده‌هایی که توان مالی مناسب ندارند ولی صاحب فرزند هستند، حداقل یک گوشی تلفن همراه دارند که اکثر مواقع دست کودک است. 
انتهای پیام/
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 442012
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *