۰

«سوء رفتار والدین» مهم‌ترین دلیل گرایش دانش‌آموزان انگلیسی به مواد مخدر

نتایج بررسی‌ها نشان داد، مهم‌ترین دلیل گرایش نوجوانان انگلیسی به مصرف مواد مخدر و الکل در سنین مدرسه، از والدین آنها نشأت می‌گیرد.
«سوء رفتار والدین» مهم‌ترین دلیل گرایش دانش‌آموزان انگلیسی به مواد مخدر
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما،نتایج بررسی‌های محققان انگلیسی نشان داد، مهم‌ترین دلیل گرایش نوجوانان به مصرف مواد مخدر و الکل در سنین مدرسه، از والدین آنها نشأت می‌گیرد. 
بر اساس آمار و ارقام موجود، 29 درصد والدین همیشه جلوی فرزندشان مخدر و الکل مصرف می‌کنند و 51 درصد والدین هم به دلیل مصرف مخدر و الکل همیشه حالت غیر عادی دارند که نتایج این رفتارها، اول در فرزند خانواده خود را نشان می‌دهد. 
نظر سنجی از 997 والدین، محققان را به این نتیجه رساند، بسیاری از بزرگسالان نسبت به این موضوع که حتی مصرف مقدار کمی الکل، تأثیرات منفی بر سلامت آینده کودکان می‌گذارد، ناآگاه هستند.
یک بررسی دیگر از فرزندان این والدین نشان داد، رفتار والدین آنها موجب خجالت 29 درصد از فرزندان شده است؛ 19 درصد دیگر این کودکان باور دارند، والدین‌شان به علت مصرف الکل به آنها بی‌توجه هستند، 14 درصد گفته‌اند که رفتار والدین‌شان نشانگر بی‌مسئولیتی است، 15 درصد گفته‌اند که آنها خیلی برای این موضوع متأسف هستند و در نهایت 24 درصد هم گفته‌اند، پدر و مادرشان با رفتار غلط خود، آزادی‌های بیشتری به فرزندان‌شان می‌دهند.
 
کاترین براون، مدیر اجرایی این پژوهش گفت: «این مطالعه به وضوح نشان داد پدرها و مادرها نمی‌دانند که بیشترین آسیب از رفتار غیر عادی آنها متوجه فرزندان‌شان می‌شود؛ تقریبا تمام دانش‌آموزانی که در سنین مدرسه به مصرف الکل و مخدر روی می‌آورند، افرادی که هستند که والدین‌شان همیشه به علت مصرف مخدر و الکل در مقابل آنها رفتار خوبی نشان نداده‌اند».
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 441920
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *