۰

مردان مراقب باشند/ ورزش بیش از حد خطر حمله قلبی را 2 برابر می‌کند

نتایج یک مطالعه جدید در شیکاگو نشان می‌دهد، ورزش بیش از حد برای بدن خطرناک است و ریسک بروز بیماری‌های قلبی و حمله قلبی را دو برابر افزایش می‌دهد.
مردان مراقب باشند/ ورزش بیش از حد خطر حمله قلبی را 2 برابر می‌کند
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما،نتایج یک مطالعه جدید در شیکاگو نشان می‌دهد، ورزش بیش از حد برای بدن خطرناک است و ریسک بروز بیماری‌های قلبی و حمله قلبی را دو برابر افزایش می‌دهد. 
بر اساس پژوهش‌های محققان آمریکایی، بیش از 7 ساعت و نیم ورزش بدنسازی در طول هفته، می‌تواند شما را به سمت مرگ سوق دهد و این در حالیست که مردان سفیدپوست در معرض خطر بیشتری هستند و احتمال بروز حمله قلبی در آنها 86 درصد است.
محققان در شیکاگو طی مدت 25 سال، الگوهای ورزش را ارزیابی کرده‌اند و نتایج شگفت انگیز این بررسی‌ها نشان می‌دهد که مردان سفید پوست بسیار بیشتر در معرض گرفتگی رگ‌ها و عروق کرونری قلب قرار دارند.
به گفته کارشناسان پزشکی، سطح بالایی از تمرین در طول زمان موجب ایجاد فشار بر روی شریان‌ها می‌شود که منجر به افزایش کلسیفیکاسیون عروق کرونر یا "CAC" می‌شود.
متخصص قلب و عروق در اوکلند می‌گوید:‌ «برای پزشکان مقدار بالای "CAC" یک هشدار دهنده مهم است که نشان می‌دهد بیمار در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارد و در واقع یک سیگنال برای مراقبت بیشتر و محتاط‌انه‌تر است». 
تیمی از دانشگاه ایلینوی در شیکاگو نیز در پایان گفتند: «با وجود اینکه ما انتظار داشتیم، سطح بالاتر از فعالیت فیزیکی در طول زمان با سطوح پایین‌تر "CAC" همراه باشد، اما پژوهش‌ها نشان داده است، زمان زیاد ورزش قطعا به مردان به خصوص مردان سفیدپوست آسیب‌های غیر قابل جبرانی وارد می‌کند».
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 441888
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *