۰
معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان:

دهستان کارواندر؛ قطب مهم گردشگری خاش/ پارک گردشگری کارواندر مهمترین عامل جذب گردشگران و مسافران است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: دهستان زیبا و دیدنی کارواندر واقع در بخش مرکزی، قطب مهم گردشگری، تفریحی و سیاحتی شهرستان خاش و دارای آبشار، چشمه سار، نخلستان، کشتزار، نیزارها و رودخانه ای زیبا است.
دهستان کارواندر؛ قطب مهم گردشگری خاش/ پارک گردشگری کارواندر مهمترین عامل جذب گردشگران و مسافران است
مجتبی میرحسینی در حاشيه بازديد از روستاي گردشگري كارواندر خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: هدف از اين بازديد توسعه گردشگری روستایی، شناسایی ظرفیت ها و نشست با جامعه محلی جهت همراهی در طرح های گردشگری از طریق بیان مزیت های گردشگری در این منطقه است.
 
وی با بیان اینکه رودخانه ها و دره های زیبای کارواندر چشم هر رهگذری را به خود جلب می کند، گفت: وجود چشم اندازهای دیدنی، آبشارهای طبیعی، نخلستانهای سربه فلک کشیده در کنار ظرفیتهای زیر ساختی به این منطقه زیبا، جذاب و منحصر بفرد ابهت بخشیده است.
 
میرحسینی خاطرنشان کرد: واقع شدن این منطقه بسیار زیبا و دیدنی در محور ترانزیتی خاش به ایرانشهر سبب جلوه گر شدن این منطقه شده است و مردم منطقه برای خدمت به مسافران و گردشگران ذوق و شوق دارند.
 
وی بیان کرد: سپری کردن اوقات فراغت و گشت و گذار در منطقه ای بکر و زیبا آن هم در کنار آبشار زیبا و نسیم دل کش باد و رقص نخل های سر به فلک کشیده، هیچگاه از ذهن بازدید کنندگان و گردشگران این دهستان زیبا زدوده نمی شود و همیشه ماندگار خواهد بود.
 
وی افزود: پارک گردشگری کارواندر خاش می تواند عامل جذب بیشتر گردشگران و توسعه گردشگری منطقه با مشارکت بخش خصوصی باشد.
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مجتمع گردشگری دهیاری کارواندر همجوار آبشار طبیعی این روستا و در میان کشتزارها و نخلهای سربه فلک کشیده و با امکاناتی مانند آلاچیق و استراحتگاهها، سرویس های بهداشتی، کباب پزی، جام میوه و غیره راه اندازی شده است.
 
وی اذعان کرد: برای رونق فعالیتهای گردشگری اقدامات خوبی مانند ساخت آلاچیق ها، سرویس های بهداشتی، برج های نور، مرکز عرضه و فروش صنایع دستی و محصولات کشاورزی و دامی در این منطقه گردشگری انجام شده است.
 
ميرحسيني اظهار کرد: وجود جاذبه های طبیعی فراوان در روستای کارواندر در کنار چند بنای ارزشمند تاریخی و همچنین قرار گرفتن در مسیر گردشگران اهمیت ویژه ای به این منطقه داده است که باید به ایجاد اقامتگاه های بوم گردی و توسعه زیرساخت های گردشگری در این منطقه توجه بیشتری شود.
 
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 441822
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *