ظریف: دیگر کسی به آمریکا اعتماد نخواهد کرد/ترامپ چشم خود را بر واقعیات بسته است

23 مهر 1396 ساعت 14:13

وزیر امور خارجه در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» گفت رفتارهای ترامپ در قبال برجام اعتماد بین‌المللی نسبت به آمریکا را از بین می‌برد.


به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما،«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز شنبه گفت مواضع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه توافق هسته‌ای اعتبار آمریکا در جهان را خدشه‌دار می‌کند.
ظریف در مصاحبه‌ای که در تهران با شبکه «سی‌بی‌اس» انجام شده، گفت: «دیگر هیچ‌کس به هیچ دولت ایالات متحده اعتماد نخواهد کرد که با آن وارد مذاکرات بلندمدت شود، چراکه از حالا به بعد طول دوره تعهد این کشور به میزان مدت زمان باقی مانده از دوره رئیس‌جمهور است.»
وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان بهبود روابط با دولت کنونی آمریکا هست، گفت: «معتقدم که دولت ترامپ چشم خود را بر واقعیات منطقه ما بسته است. معتقدم که مهم است که ایالات متحده و دولت ترامپ، این اختلال ادراکی خود در قبال منطقه ما را تصحیح کند.»
ظریف در این مصاحبه گفته است که سخنرانی شب گذشته ترامپ در مورد ایران را به صورت زنده گوش داده است. به گفته وزیر خارجه، او از طریق همتایان اروپایی‌اش از محتوای سخنرانی آگاه بوده و صحبت‌های ترامپ برای او غافلگیرکننده نبوده است.
انتهای پیام/


کد مطلب: 441815

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/441815/ظریف-دیگر-کسی-آمریکا-اعتماد-نخواهد-ترامپ-چشم-خود-واقعیات-بسته

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir