در راستاي بهره وری از فضای آموزشی استاندارد؛

یک‌باب مدرسه خیری در شهرستان خاش كلنگ زني شد/ افتتاح و بهره برداري از 15 مدرسه خيري در بخش مركزي خاش

20 مهر 1396 ساعت 8:59

مدير آموزش و پرورش شهرستان خاش گفت: کلنگ احداث یک مد‌رسه سه کلاسه خیری با اعتبار بالغ بر يك ميليارد و 200 ميليون ريال در روستای عشایری موتور قادر بخش دشت جارو دهستان کوه سفید بخش مرکزی خاش به زمین زده شد.


قاسم كوچكزايي در حاشيه كلنگ يك مدرسه خيري در شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: به واسطه اقدامات موثر نظام جمهوری اسلامی ایران و نگاه‌ خیراندیشان به حوزه آموزشی، بسیاری از مشکلات این بخش در بخش مرکزی با اقدام ‌تاریخی کلنگ زنی و یا بهره برداری از ۱۵ مدرسه و اکنون شانزدهمین مدرسه طی ۹ ماه اخیر در بخش مرکزی خاش در حوزه زیرساختها به حداقل خواهد رسید.
 
وي با بيان اينكه بخش مرکزی خاش در توسعه فضاهای آموزشی پیشران بوده است، تصريح كرد: نقش بی نظیر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان در این خصوص غیر قابل انکار است و علی رغم رکورد توسعه طرحهای عمرانی در فضاهای آموزشی بخش مرکزی خاش  اما با توجه به وسعت منطقه و حجم نیازها و تعدد آبادی ها هنوز جای کار زیادی مانده است.
 
كوچكزايي ادامه داد: علیرغم دستاوردهاي خوبي كه از نظر كمي در حوزه آموزش و پرورش در روستاها بدست آوريم اما تفاوت معني داري در بخش آموزش، تجهيزات و فضاهاي با آموزشي در روستاها نسبت به شهرها وجود دارد بنابراين بايد تلاش كنيم اين بي عدالتي از بين برود و شرايط دسترسي آحاد جامعه به منابع عمومي را مهيا كنيم.
 
وي خاطرنشان كرد: نیاز است همه با عزم‌ عمومی به میدان آیند و به عنوان بازوان نظام تعلیم و تربیت به آموزش و پرورش کمک‌ کرده و بستر توسعه عدالت آموزشی را که از سیاستهای اصلی دولت است فراهم آوریم.
 
مدير آموزش و پرورش شهرستان خاش اذعان كرد: داروی شفابخش جامعه ما حرکت در مسیر توسعه آموزش و پرورش با همت و یاری عمومی و جمعی برای رسیدن به اهداف جامعه آرمانی است.
 
وی اظهار كرد: در کنار توسعه زیرساختها باید اولویت جذب بازماندگان از تحصیل که از تاکیدات مسئولان استان و شهرستان و نیز توجه به تحصیل بانوان و توسعه مدارس دخترانه در کنار مدارس پسرانه در روستاها باشد.
 
این مراسم با حضور فرمانده سپاه ناحیه خاش، بخشدار مرکزی، مدیر آموزش و پرورش خاش و شماری از مسئولان  محلی و اهالی روستای عشایری قادرآباد دشت جارو خاش برگزار شد.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 441750

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/441750/یک-باب-مدرسه-خیری-شهرستان-خاش-كلنگ-زني-افتتاح-بهره-برداري-15-خيري-بخش-مركزي

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir