۰

شرایط استقلال به منصوریان اجازه نداد به این تیم کمک کند/ اتفاقات جریان بازی دست من مربی نیست

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: منصوریان آمده‌بود به استقلال کمک کند اما شرایط به گونه‌ای پیش‌رفت که او مجبور به کناره‌گیری شد.
شرایط استقلال به منصوریان اجازه نداد به این تیم کمک کند/ اتفاقات جریان بازی دست من مربی نیست
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما،به نقل از آنا، امیرقلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در خصوص آخرین وضعیت تیمش و همچنین مسائل روز فوتبال ایران با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا به گفت‌وگو نشست. متن کامل این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید:
*کسب‌ یازده امتیاز و ایستادن در رده هفتم جدول حاصل عملکرد ذوب‌‌آهن در پایان هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر است. آیا پیش از آغاز مسابقات تصور می کردید تیمتان در چنین جایگاهی قرار بگیرد؟
-همه آنهایی که من را می شناسند می دانند که اهل بهانه‌ آوردن نیستم اما تا اینجای لیگ ما با سه مشکل رو به رو بودیم که اجازه ندادند بتوانیم به شرایطی که دلخواهمان است برسم.
*حتما مشکلات بزرگی هستند که نتوانستید از زمان آغاز مسابقات تا به امروز آنها را برطرف کنید.
-بروید تک‌تک بازی‌های ما را در لیگ ببینید. به جرات می‌توانم بگویم یکی از بدشانس‌ترین تیم های لیگ برتری هستیم. یکی از بدشانسی‌های ما این است که تا محوطه جریمه توپ را به خوبی می‌بریم اما توپ‌هایمان توی گل نمی‌رود از طرف دیگر این اجازه را به حریفان خود داده‌ایم که از کمترین موقعیت‌‌هایی که به دست می‌آورند به گل برسند و مشکل سوم هم به موضوع داوری و اشتباهات آنان برمی‌گردد. ما در این چند هفته از اشتباهات داوری کم لطمه نخوردیم.
*از سه مشکلی که نام بردید تنها موضوع داوری در حیطه کاری شما نیست آیا می‌توانید دو مشکل اول را بر طرف کنید؟
- ذوب‌آهن روز به روز بهتر می‌شود. این سه مشکل در بازی‌های قبلی ما بود. برای حل مشکل اول و دوم که به آنها اشاره کردم برنامه داریم و تا حدود زیادی هم آنها را بر طرف کرده‌ایم.
*البته این موضوع در بازی‌های آینده ذوب‌آهن مشخص می‌شود.
-روی این مسائل کار کردیم. اما فراموش نکنید اتفاقاتی در جریان بازی می‌افتد که دیگر دست من مربی نیست و بازیکن است که باید با عملکردش قابلیت‌هایش را نشان دهد و نتیجه زحمات ما را به بار بنشاند. به عنوان مثال ما در بازی مقابل تیم‌های سایپا، سیاه‌جامگان و نفت آبادان به راحتی 6 امتیاز از دست دادیم. اگر بازیکنانم دقت بیشتری می‌کردند این اتفاق نمی‌افتاد. به هر حال داریم روی نقاط ضعف و مشکلاتی که داریم کار می‌کنیم.
*برای برطرف کردن مشکل خط حمله، استنلی سوارز برزیلی را به خدمت گرفتید؟
-برای انتخاب مهاجم وسواس زیادی به خرج دادم و در نهایت سوارز را انتخاب کردم. مهاجم خوبی است به طور حتم اگر او زود‌تر به جمع تیم ما اضافه می‌شد مشکلات ما کمتر بود. در کنار او ایمان موسوی هم به مرز آمادگی نزدیک می‌شود. با وجود این دو بازیکن به طور حتم وضعیت ما در خط حمله بهتر می‌شود. به همین دلیل هم است که اعتقاد دارم ذوب آهن بهتری را در آینده‌ای نزدیک شاهد خواهیم بود.

*با توجه به وضعیتی که دارید فکر می‌کنید ذوب‌آهن چقدر زمان می‌خواهد به تیمی که خود شما انتظارش را دارید تبدیل شود؟
-در کل معتقدم عیار تیم‌ها حداکثر تا سه بازی دیگر مشخص می‌شود من و سایر اعضای کادر فنی تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در کوتاه ترین زمان ممکن این اتفاق برای ما بیفتد.
*در حالی که هنوز به نیمه مسابقات لیگ هم نرسیده‌ایم منصوریان، لوکا بوناچیچ و علی کریمی از سمت‌های خود برکنار شدند. در این خصوص چه نظری دارید؟
-منصوریان آمده بود تا به استقلال کمک کند. خیلی هم تلاش کرد اما شرایط به گونه‌ای پیش‌رفت که مجبور به کناره‌گیری شد. علی‌کریمی هم به دلیل مشکلاتی که در باشگاه نفت به وجود آمد از این تیم رفت اما نباید فراموش کنیم که این دو از سرمایه‌های مربیگری در ایران هستند. اینکه مربی از تیمی کناره می‌‌رود دلیل نمی‌شود که بگوییم او مربی خوبی نیست. آنچلوتی از بایر مونیخ اخراج شد چه کسی در دنیا می‌تواند بگوید او مربی بدی است.
*مدیران باشگاهاستقلال بعد از دو هفته مذاکره بالاخره شفر آلمانی را به عنوان سرمربی انتخاب کردند. نظر شما چیست؟
-بالاخره نظر مدیران استقلال این بود. نمی‌خواهم در این رابطه صحبت کنم. امیدوارم استقلال به روز‌های خوبش برگردد.
*در مورد پیروزی تیم ملی برابر توگو چه نظری دارید؟
-در سال جام جهانی قرار داریم و فرصت برای آماده سازی تیم ملی محدود است. تیم ملی هر چقدر بازی دوستانه انجام دهد باز هم کم است. البته باید به این نکته توجه شود که تیم‌هایی برای بازی با تیم ملی در نظر گرفته شوند که بتوانند کمک کنند تا تیم بهتر آماده شود. به نظرم بازی با روسیه بازی مناسبی برای تیم ملی است. چرا که بازی با میزبان جام جهانی قطعا به تیم ملی فشار وارد می‌کند.
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 441675
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *