۰
امام جمعه شهرستان خاش:

عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) حرکتی حیات‌بخش برای جامعه است/ قیام امام حسین(ع) رمز بقای اسلام واقعی تا عصر حاضر است

امام جمعه شهرستان خاش گفت: عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) حرکتی حیات‌بخش برای جامعه و عشق امام حسین(ع) رمز پیروزی‌ و اقتدار نظام اسلامی ایران است.
عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) حرکتی حیات‌بخش برای جامعه است/  قیام امام حسین(ع) رمز بقای اسلام واقعی تا عصر حاضر است
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت امام حسین(ع) در حسینیه صاحب الزمان(عج) شهرستان خاش، با بیان اینکه ماه محرم ماه عشق و شعور است، اظهار کرد: این ماه، ماه  آمیختن خون، عشق، حماسه، عرفان و ماه قیام و پیام است.
 
وی بیان کرد: در ماه محرم الحرام دل های شیدای نیکان و مشتاقان را به سوی مراد و محبوب خودش هدایت می کند و در این ایام شیفتگان معرفت و عاشقان ایثار با کاروان کربلا همراه و هم‌نوا می شوند تا شور و شعور عاشورایی دوباره احیا شود.
 
حجت الاسلام دهقان خاطرنشان کرد: در ماه محرم الحرام آوای فداکاری و مقاومت مقابل بیداد در جهان هستی طنین‌انداز می‌شود و  طلسم استکبار و ظلم درهم شکسته و به افسون ناامیدی در مقابل زورگویان غاصب استکبار جهانی و صهیونسیم غاصب خاتمه می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه واقعه کربلا باید در طول تاریخ زنده نگه داشته شود، افزود: باید آرمان‌ها نیز زنده بمانند تا به ظهور حضرت ولی عصر(عج) و پیاده شدن حکومت عدل الهی در جهان پیوند بخورد .
 
امام جمعه شهرستان خاش خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورای حسینی رمز پیروزی انقلاب و انسان‌های مومن در مقابل کفر و ظلم است و لذا زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و کربلا ارزش‌های انقلاب را بیش از پیش پایدار و گسترش و ترویج می‌دهد.
 
وی اذعان کرد: فلسفه قیام امام حسین (ع) برگرفته از امر به معروف و نهی از منکر بوده و ایشان در واقع شهید امر به معروف و نهی از منکر هستند در حالی که ارزش‌های اسلامی با امر به معروف و نهی از منکر محقق می‌شود.
 
رئیس شورای فرهنگی شهرستان خاش اظهار کرد: سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) از همه چیزها گذشته بود و جهت دفاع از دین مبین اسلام به درجه رفیع شهادت رسیدند و در قیام کربلا، امام حسین(ع) دنبال این‌چنین سربازانی بودند ولی تعدادشان بسیار کم بود.
 
گفتنی است؛ در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مرثیه خوانی و مداحی پرداخت و در مومنان و عزاداران حسینی(ع) در پایان بر سر سفره اهل بیت(ع) گردهم آمدند.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 441460
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *