۰

استقبال بی نظیر مردم پایتخت از جشنواره شب‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان در برج میلاد+ فیلم و عکس

مردم پایتخت از نخستین روز جشنواره شب‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان در برج میلاد تهران بسیار خوب استقبال کرده و اجرای موسیقی، صنایع دستی و نحوه پخت غذاهای محلی این منطقه را به نظاره نشستند.
استقبال بی نظیر مردم پایتخت از جشنواره شب‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان در برج میلاد+ فیلم و عکس
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،جشنواره شب‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرداری تهران از روز گذشته در برج میلاد تهران در حال برگزاری است.
این جشنواره در نخستین روز با استقبال بی نظیر پایتخت نشینان مواجه شد.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زاهدان با بیان اینکه حضور پژوهشگران و پیشکسوتان استان سیستان و بلوچستان در این جشنواره نقطه قوت ارزشمندی است، گفت: غرفه هایی از جمله غرفه غذاهای محلی، سوغات و صنایع دستی برپا شد و گروه های شاخص موسیقی و آیین های محلی از قوم سیستانی و بلوچ دعوت شده بودند.
وحیده رخشلنی به حضور بخش خصوصی فعال گردشگری و نیز تشکل های مردم نهاد در این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: راهنمایان گردشگری استان نیز با ایجاد غرفه در این جشنواره حضور داشتند.
وی گفت: برای اولین بار در این جشنواره اقامتگاه های بومگردی سیستان و بلوچستان به شکل شایسته ای معرفی و مورد استقبال بی نظیر مردم واقع شد.
رخشانی ادامه داد: با ایجاد این اقامتگاه ها در جشنواره شب های فرهنگی استان، نمایش کامل و دقیقی از زندگی، پوشش، سوغات، نحوه پذیرایی و مهمان نوازی مردم سیستان و بلوچستان صورت گرفت.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زاهدان با اشاره به توزیع اقلام اطلاع رسانی و تبلیغاتی استان سیستان و بلوچستان در این جشنواره افزود: جشنواره شب های فرهنگی سیستان و بلوچستان برای نخستین بار در برج میلاد که مهم ترین نماد پایتخت است برگزار شده است.
این مسئول بیان کرد: در قالب این جشنواره نخستین رونمایی و افتتاح نمایشگاه تصویری جاذبه های گردشگری و فرهنگی استان در گالری برج میلاد تهران برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با تعداد 100 قطعه تابلو در 10 سال اخیر نخستین نمایشگاه تصویری سیستان و بلوچستان در پایتخت می باشد.
گفتنی است؛ جشنواره شب های فرهنگی سیستان و بلوچستان توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زاهدان و با مشارکت کمیسیون فرهنگی شهرداری تهران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار می شود.






 
    انتهای پیام/
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 441384
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *