امام جمعه شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

مسلمانان در قبال نسل‌کشی میانمار قیام کنند/ عيد غدير خم از بزرگترين اعياد جهان است

17 شهريور 1396 ساعت 14:00

امام جمعه شهرستان خاش گفت: مسلمانان در قبال نسل‌کشی میانمار قیام کنند و حمایت جریان استکبار و عروسک‌های دست‌آموز آنها کشتار مسلمانان میانمار را رقم زده است.


به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: رعايت تقواي الهي باعث رستگاري انسان در دنيا و اخرت مي شود و او را سعادتمند ميكند.
 
وي با بيان اينكه نمازگزاران بايد نظم و انضباط را در كراهاي روزمره خود رعايت كنند، گفت: همچنين نمازگزاران بايد در كارهاي خود عبادات و راز و نياز با معبود را سرلوحه كار خود قرار دهند چراكه برنامه‌ریزی مهم‌ترین کار هر انسان برای پیشبرد اهداف خویش است.
 
حجت الاسلام دهقان با تبريك عيد غدير خم، بيان كرد: عيد غدير از بزرگترين اعياد پروردگار متعال است و اين مسئله اهميت اين عيد را دوچندان مي كند و ضروري است كه همگان در بزرگداشت اين روز سعي و تلاش كنند.
 
وي تصريح كرد: بايد با راه اندازي کاروان شادی غدیر راهی برای تبیین واقعه غدیر ايجاد كنيم و این مهم در جامعه نهادینه شود.
 
امام جمعه شهرستان خاش گفت: راس واقعه غدير ولايت الله است چرا كه پروردگار متعال آفريدگار جهان است و تمامي ساختار موجودات عالم با خبر است.
 
وي بيان كرد: پروردگار متعال، پیامبران را فرستاده تا پیمان فطرت را از آنها بازستاند و خداوند در نهاد تمامي ما خوبی هایی تعبیه کرده که تلنگر را برای انجام دستورات فطری انبیاء می زنند.
 
رئيس شوراي فرهنگي عمومي شهرستان خاش خاطرنشان كرد: واقعه عظيم و بزرگ غدیر، روح ولایت علوی، جان بخش شریعت مقدسه، زنده کننده و نگه دارنده و استمرار بخش اسلام راستین است.
 
وي ادامه داد: عيد غدير خم به دليل تکمیل دین از اعیاد بسیار مهم است و لذا بايد سعي كنيم که فرهنگ ولایت که استمرار ولایت خدا، پیامبر و ائمه اطهار(ع) است به نسل جوان و نوجوان جامعه انتقال یابد.
 
حجت الاسلام دهقان با اشاره به كشتار وحشيانه و ددمنشانه مسلمانان مظلوم و بي دفاع در ميانمار، بيان كرد: بودائيان در ميانمار با كشتار و نسل كشي مسلمانان اوج ذلت و پستي خود را نشان دادند.
 
وي با بيان اينكه متاسفانه مثل هميشه سازمان هاي حقوق بشر در خصوص جنايات ميانمار هيچ واكنش و حمايتي نكردند، افزود: عدم حمايت از مردم مظلوم ميانمار سبب تعجب است که چرا جامعه بین المللی هیچ واکنش درخور و تاثیرگذار نشان نمی‌دهد.
 
وی اظهار كرد: سازمان ملل تا چه زمانی حقوق به اصطلاح بشر را در موزه نگهداری خواهد کرد اگر این حقوق برای بشر نوشته شده و قابلیت اجرا دارد چرا در مواردی که به ضرر ظالمان و جهانخواران است فلج می‌شود؟ چرا حقوق بشر در مورد مسلمانان هیچوقت اجرایی نمیشود؟
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 441250

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/441250/مسلمانان-قبال-نسل-کشی-میانمار-قیام-کنند-عيد-غدير-خم-بزرگترين-اعياد-جهان

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir