۰
در سايه بي تدبيري مسئولان؛

"ارابه مرگ" در جاده های غير استاندارد سيستان و بلوچستان بازهم قربانی گرفت/ واژگوني دو خودرو در محور خاش به ايرانشهر 4 نفر را به كام مرگ كشاند

مسئول فوریت های پزشکی شهرستان خاش گفت: واژگونی 2 دستگاه خودروي پژو پارس و كاميون در محور خاش به ايرانشهر 4 كشته بر جاي گذاشت.
"ارابه مرگ" در جاده های غير استاندارد سيستان و بلوچستان بازهم قربانی گرفت/ واژگوني دو خودرو در محور خاش به ايرانشهر 4 نفر را به كام مرگ كشاند
عليرضا سرگزي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری پژو پارس در کیلومتر 70 محور خاش به ايرانشهر( حوالي دهستان كارواندر) در اثر شدت ضربات وارده راننده و دو نفر از سرنشینان جان خود را از دست دادند.
وي با بيان اينكه در این حادثه بلافاصله نیروهای امداد و نجات اورژانس جاده‌ای خاش  به محل حادثه اعزام شدند، تصريح كرد: نيروهاي امداد و نجات اورژانس شهرستان خاش در هر ساعت از شبانه روز هميشه در جهت خدمات رساني به حادثه ديدگان در كمترين زمان ممكن در محل وقوع حادثه حاضر مي شوند و درمان هاي اوليه را انجام و مصدومين را به مراكز درماني منتقل مي كنند.
سرگزي همچنين از حادثه ديگري خبر داد و گفت: يك دستگاه كاميون بنز تك در محور خاش به ايرانشهر (حوالي پيگل) واژگون شد كه راننده در دم جان باخت.
 
* علت حادثه تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی راننده ها در  کنترل خودروها
رییس پلیس راه شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: علت حادثه تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی راننده ها در  کنترل هر دو خودرو بوده كه اين خودرو از مسیر خارج و در شانه خاکی راه واژگون شد.
 

 
* یک سوم تصادفات به واژگونی منجر شده‌اند
سروان يوسفي برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده، تخطی از سرعت مطمئنه، رعایت نکردن حق تقدم عبور، خستگی و خواب‌آلودگی راننده، انحراف به چپ و غیره را در صدر علل بروز حوادث رانندگی در جاده‌های کشور دانست و تصریح کرد: از میان تصادفات رخ داده در جاده‌ها بیش از یک سوم این تصادفات به واژگونی منجر شده‌اند.
 
* جاده هاي غير استاندارد سيستان و بلوچستان دليل اصلي سوانح رانندگي اين استان
وی اظهار کرد: دو طرفه و کم عرض بودن جاده های ارتباطی از جمله علل بروز سوانح رانندگی در این استان است.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ هرچند گاه یک بار شاهد کشته، زخمی شدن و ناقص العضو شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان در جاده مواصلاتی جاده هاي‌ زاهدان – خاش و خاش – سراوان و خاش – ايرانشهر هستیم و مسئولین استان هیچگونه راه حلی برای جلوگیری از این تصادفات وحشتناک ارائه نکرده اند و تنها آمارهاست که روزانه ردیف می کنیم و نصیب مسافران و رانندگان و خانوادهای آنان چیزی نیست جز تصادفات وحشتناکی که پایانی ندارد و باز هم ما می مانیم و جاده هاییکه قربانیان را به کام خود می گیرند و خبر های حوادث روزانه ها و خبرگزاری ها که می خوانیم و کاری جز تاسف برای خانواده قربانی نمی کنیم.
 
وضعیت کنونی جاده هاي‌ زاهدان – خاش و خاش – سراوان و خاش – ايرانشهر به گونه‌ای است که روزانه شاهد تصادفات دلخراش و منجر به فوت هم استانی‌های خود هستیم و شاهدیم که دوستان و هم استانی‌هایمان روزانه به داغ عزیزانشان می‌نشینند و مسئولین فقط سکوت می کنند.
 
جاده هاي‌ زاهدان – خاش و خاش – سراوان و خاش – ايرانشهر روزانه جان مردم را می‌گیرند و در این وادی نه مسئولی پاسخگوی مشکلات موجود است و نه کسی به فکر است که این وضعیت را اصلاح کند، ولی آنچه در این بین بسیار قابل توجه بوده عدم توجه به مشکلات موجود در حوزه راه است که روزانه خسارت‌های جبران ناپذیری را به جامعه پیرامون تحمیل می‌کند.
 
فرماندار خاش چندي قبل نيز در گفت و گو با تفتان ما با اشاره به وقوع حوادث ناگوار رانندگی در محورهای مواصلاتی و کشته شدن سالانه بالای سیصد نفر و صدها مجروح ضرورت دو بانده شدن محورهای ارتباطی خاش به سمت شهرهای همجوار را خواستار شده بود.
 
محورهای روستایی و نیز ارتباطی به سمت شهرهای همجوار همواره عرصه وقوع حوادث ناگواری هستند که خسارتهای جبران ناپذیری از لحاظ جانی و مالی به هم وطنان مان وارد می آید.
 
انتهاي پيام/
پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 441090
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *