۰

آموزش‌های حوزه علمیه کارآمد نیست/ حوزویان به اقتضای زمان بیان نو داشته باشند

آموزش‌های حوزه علمیه کارآمد نیست/ حوزویان به اقتضای زمان بیان نو داشته باشند عضو هیات‌امنای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گفت: برای اینکه بسیح حوزه علمیه ضد انقلابی نشود باید چاره اندیشی کرد زیرا آموزش های حوزه علمیه کارآمد نیست و حوزه علمیه باید علیه باطل هایی که لباس حق پوشیدند موضع گیری شفاف کند.
آموزش‌های حوزه علمیه کارآمد نیست/ حوزویان به اقتضای زمان بیان نو داشته باشند
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،حجت‌الاسلام علیرضا  پناهیان، عضو هیات‌امنای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان صبح امروز 22 مردادماه در دوره تربیت و تعالی اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه استان تهران که در هتل محمد رسول‌الله(ص) مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بسیج طلاب و دانشجویان با عنایت خاص امام خمینی (ره) در سال آخر حیات بنا نهاده شد.
 
 وی خاطر نشان کرد: عقیده امام(ره) این نبود که بسیج طلاب زیر مجموعه سازمان نظامی سپاه یا جزو سازمان بزرگ بسیج شود بلکه رهبر کبیر انقلاب همواره این را می خواستند که حوزویان تشکل یافته و در جامعه تاثیر بگذارند.
 
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بسیج دانشجویی فعال تر از بسیج طلاب و اساتید است، تصریح کرد: بسیج حوزه می تواند به عنوان طلبه در مشکلات موضع گیری کند و در این راستا باید به صورت آتش به اختیار عمل کند که رهبر معظم انقلاب در منویات خود به امر اشاره کرده اند.
 
وی با اشاره به عمل کردن حوزه علمیه به صورت آتش به اختبار، عنوان کرد: سازمان بسیج حوزه و طلاب باید به صورت مستمر جلساتی تشکیل دهد.
 
حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه چشم در چشم شدن حوزویان با مردم اثرگذار است، افزود: نمی شود رهبر تنها در میدان آمده و تنها بمانند و نمی شود وقتی هجمه ای علیه رهبر معظم انقلاب مطرح می شود حوزویان سکوت کنند زیرا اگر پاسخ به توهین در وقت خود صورت می گرفت هرگز معاویه به قدرت نمی‌رسید.
 
وی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه نباید در هر مسئله سیاسی اظهار نظر کند، عنوان کرد: حوزه علمیه باید به صورت آتش به اختیار عمل کرده تا هویت خود را معرفی کند، همچنین باید بکوشد تا دشمن از این سازمان بترسد این در حالی است که رعب در دشمن پدید نیاورده‌ایم.
 
عضو هیات‌امنای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با بیان اینکه چشم پوشی بر بداخلاقی و بزرگ کردن آن بد خلقی، دور از اخلاق است، اضافه کرد: حوزه علمیه بسته‌های معرفتی ندارد از این رو برخی آیات بکر باقی مانده و کسی به آنها نپرداخته است و حاصل آن این شده است که بعد از گذشت سی سال حوزه علمیه افراد را ضد انقلاب و سکولار بار می آورد.
 
وی اضافه کرد: امروزه دینی که آموزش داده می شود دین فردی است که انسان را ضد انقلاب کرده و در خدمت دشمن قرار می دهد و نوع آموزش ما موجب می شود افراد در راه عدو خدا فداکاری کنند.
 
حجت الاسلام پناهیان گفت: برای اینکه بسیح حوزه علمیه ضد انقلابی نشود  باید چاره اندیشی کرد زیرا آموزش های حوزه علمیه کارآمد نیست، برای مثال طلبه ها دو و احد تاریخ اسلام بدون هیچ تحلیلی آن هم به صورت غیر حضوری می خوانند که این مغایر با سیاست است.
 
وی با بیان اینکه حوزویان باید به اقتضای زمان بیان نو داشته باشند، افزود: دین فردی به مردم آموزش داده می‌شود، همچنین  تقوا به عنوان موضوعی اجتماعی بیان نمی شود از این رو است که مردم ضد انقلابی می شوند.
 
این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: باید تبلیع دین برای مردم و طلبه ها را به گونه ای قرار دهیم که سیاسی و انقلاب شوند اگر معارف دینی و آموزش، سکولار باشد نمی توانیم افراد را دارای بینش سیاسی کنیم.
 
وی با بیان اینکه حوزه علمیه باید به عنوان یکی از تشکیلات بسیجی موضع گیری شفاف علیه باطل هایی که لباس حق پوشیدند انجام دهد، اضافه کرد: مردم برای دریافت رهنمودها آماده اند و کسانی که از انقلاب دورند قطعا در سوء تفاهم هستند.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 440810
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *