۰

تلاش اصلاح طلبان برای نشاندن یک وزیر زن بر کرسی وزارت علوم/ فشار سنگین رسانه ای بر رئیس جمهور با چاشنی رایزنی های پشت پرده

اصلاح طلبان سعی کرده اند در رسانه های خود خواسته های قبلی خود را برای وزارت خانه ها تجمیع کنند به طوری که از یک سو نیم نگاهی به کرسی وزرات علوم انداخته و از سوی دیگر تاکید می کنند که جای یک وزیر زن در کابینه خالی است!
تلاش اصلاح طلبان برای نشاندن یک وزیر زن بر کرسی وزارت علوم/ فشار سنگین رسانه ای بر رئیس جمهور با چاشنی رایزنی های پشت پرده
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،بعد از انتخابات ریاست جمهوری چالش های زیادی میان اصلاح طلبان و دولت به وجود آمد که مهم ترین آنها بر سر کابینه دوازدهم بود.
رسانه های زنجیره‌ای در روزهای گذشته صحبت از مطالبات خود را از لفافه خارج کرده و علناً نسبت به سیاست های پیش روی دولت و مجلس انتقادات گسترده‌ای انجام می‌دهند.
در همین راستا عارف در روزنامه آفتاب یزد با انتقاد از عملکرد برخی از نمایندگان مجلس اظهار داشت: برخی اصلاحات را تنها تا درب مجلس می‌خواستند.
عارف با اشاره به این‌که در زمان انتخابات مجلس ما حرکت ائتلافی کردیم، گفت: طبیعی است که برخی افراد پس از ورود به مجلس در مقابل ما قرار بگیرند که گرفتند.
روزنامه ابتکار هم از قول رسول خضری، نماینده پیرانشهر نوشته است: توقع داریم که آقای روحانی حداقل این وزارتخانه را به زنان اختصاص دهد و این خواست و مطالبه زیادی نیست. البته درست است که دو معاونت وزیری و یک دستیاری خود در امور شهروندی را به زنان اختصاص داده است، ولی 10 معاون وزیر به اندازه یک وزیر زن کارایی ندارد و توقع داریم آقای روحانی تابو شکنی کند و حداقل وزارتخانه علوم را از بین زنان انتخاب کند. این در حالی است که آقای احمدی نژاد با وجود همه انتقاداتی که بود، یک وزیر زن را در کابینه خود معرفی کرد و خانم دستجردی در کابینه احمدی نژاد جزو وزرای موفق بود. در شرایطی که احمدی نژاد 3 هزار میلیارد تومان از بودجه سلامت را به مسکن مهر اختصاص داده بود، خانم دستجردی توانست با آن بی پولی تا حدی شرایط را مدیریت کند. یعنی آقای روحانی به اندازه احمدی نژاد نمی تواند عمل کند و یک وزیر زن را برای کابینه خودش انتخاب کند؟ این واقعا جای سوال دارد!
قانون هم در گفت وگو با فاطمه راکعی از قول او نوشته است: تنها حسن احمدی نژاد، انتخاب وزیر زن بود. قانون در مقدمه این گفت وگو می‌نویسد: به تازگی از خانم معصومه ابتکار صحبتی مطرح شد که گفته‌ است، حسن روحانی در تلاش بوده تا از زنان در وزارتخانه استفاده کند، ولی این تلاش در نهایت نتیجه نداد. آیا به گفته خانم ابتکار نیت رییس‌جمهور برای تحقق وعده انتخاباتی و حضور زنان در کابینه جدی بوده است؟
رسانه های زنجیره‌ای هر کدام به فراخور خود نسبت به کابینه جدید و نمایندگان واکنش هایی نشان داده اند.
روزنامه بهار بر نقش نمایندگان تاکیدات زیادی داشته است؛ با توجه به اینکه لیست وزرا دیگر ارائه شده‌ و امکان تغییر در آناز سوی دولت وجود ندارد، این رسانه سد دوم گزینش یعنی مجلس را مخاطب قرار داده و عملاً از آنها می خواهند مقابل وزرایی که که به قول اصلاح طلبان نا کارآمد هستند اما در حقیقت انتخابی مغایر با انتخاب اصلاح طلبان بوده، ایستاده و به آنها رای اعتماد ندهند.
فاطمه راکعی در گفتگویی با روزنامه بهار به این موضوع اشاره کرده و گفته است: نوبت مجلس است که به ناکارآمدها رای ندهد.
سناریوی دوم اصلاح طلبان و رسانه‌های زنجیره‌ای مانور دادن بر روی کرسی فعلاً خالی وزارت علوم است؛ اصلاح طلبان سعی کرده اند در رسانه های خود خواسته های قبلی خود را برای وزارت خانه ها تجمیع کنند به طوری که از یک سو نیم نگاهی به کرسی وزرات علوم انداخته و از سوی دیگر تاکید می کنند که جای یک وزیر زن در کابینه خالی است!
رسانه های زنجیره‌ای در اقدامی هماهنگ در کنار تاکید بر خالی بودن کرسی وزارت علوم، دست به مقایسه احمدی نژاد با روحانی برای اولین بار زده و اعلام می کنند احمدی نژاد در انتخاب وزیر زن از روحانی بهتر عمل کرده است و همان یک انتخاب نشان داد که یک وزیر زن تا چه اندازه می تواند کارآمد باشد.
به نظر می رسد چالش دولت و اصلاح‌طلبان بر سر کابینه، همچنان ادامه دارد و سهم خواهی های اصلاح طلبان به این زودی از دولت به پایان نمی رسد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب: 440786
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *